Gå til innhold

Knut's E36 Cabriolet / ACS Type 1 / BC Coilovers / Ferdig lakket, bilder :)


knoskar
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Nydelig bil! får lyst å gjøre noe med min:) Bare synd man går på skole å ikke kan ha den her å jobbe med når man vil :(

PS. Trenger mer stuk ;)

Stuk? :) De kommer til neste sommer! ;)

Blir veldig lite gjort fortiden, da jeg fikk en grei bot og har klart å knekke kragebeinet... :P

Men fikk et lite impuls kjøp her om dagen!

Så nå blir de å få inn Vader framstoler, er elektriske!

Litt dårlig bilde

post-48153-13831397970894.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet! At de er elektriske er jo et stort pluss :D

Jupp :D Blir meget digg å få dem inn! :)

Hører du har gromme planer for bilen din ?:D

Blir grooomt om du får de til :D

Elektriske stoler er jævlig digg! stort savn å ha elektrisk! Håper det ikke blir no pes å få kobla opp slik det var med mine stoler ;)

Kan jeg tenke meg, Vegard! :D

Du skulle tatt ut interiøret! Han fikk bilen jæævlig billig sånn sett :P

Fikk med noe hjemmemekk av 4 kabler, 2 til strøm og 2 til jording :P Fant på nette att de var alt som skulle til! Helst ha en 30a sikring og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår så fikk jeg litt hjelp med noen kompiser, til å hjelpe meg med å få inn Vader framstolene! :D

Fant ut hvilken ledning som var + & - .. slik at jeg kunne lage til nye ledninger, som skulle loddes på :)

Bilde av gamle "ledningsnettet"

post-48153-13832949091668.jpg

Etter litt makking for å finne ut hvor jeg skulle ta strøm og hvor skulle jeg finne en bra plass og ta jording.. Fant ut at de var like så greit å dra fram til "+" punkte framme i motorrommet.. La opp kablene under dørkmatta og fant jording under dashen.. dro pluss kablene igjennom hulle i torpedoveggen og til pluss punkte i motorrommet.

Loddet alle og med krympestrømpe på :) Her er noen bilder av ledninge og stolene ! :D

post-48153-13832952115648.jpg

post-48153-13832952480517.jpg

post-48153-13832952588964.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Blitt lite oppdateringer i de siste.. Har fått bilen oppå liften i garasja!:) Så begynte jeg å feilsøke hvorfor baklysene Ikkje funket skikkelig, alt virker uten om bremselysa! Da jeg skrudde av baklysene, så fant jeg antydning til noe rust... Reiv av listen og eit deksel å der var de endel rust!

Fant fram ett skrujern og skrapte og vips ett lite hull!:angry:

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Kappet ut og sveiste inn nytt stål, ble iallefall nytt stål.. Bra ble de iallefall Ikkje :lol:

Postet bilde

Så var da tok jeg å begynte på hjulbuene for å ta overflate(heldigvis!) rust!

Ellers har jeg bestilt inn litt diverse smått, som jeg trenger til å få bilen igjennom EU kontrollen i mars :)

Har også bestilt inn litt anlegg!

DD 2" VO tweeter og 6.5" av samme serie. Dempematte og rulle for å ta dører og bagasjerommet! Der skal de stå 2 stk 12" hertz subber :P i en kasse som Sandvik Bass og Bongel skal få tegne opp!

Kommer til å legge inn flere bilder iløpet av helga, når jeg har fått gjort litt mer! :D

Sent from my C6903 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Går sakte her for tiden :P Da motivasjonen er meget lav :P Fikk hjelp av Nikko101 her, og fikk tatt av framskjermene.. Var jo enda mer rust under der :P Så etter de, har jeg ikke orket mer :P men, tenkte å prøve å få bilen på EU snart.. Så da må jeg gjøre noe :) Blir å sandblåse og epoxy på overflate rusta.. Mulig kappe å sveise inn nytt stål på delen av framskjermene, da jeg har litt dårlig råd for tiden :P Har planer om å hente meg en M50b25 om 1-2 ukers tid :) Tenkte å søke om å bygge om, da de står originalt 325 bremser på denne :)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Å ta av den lista på bakplata har aldri vært noe moro på e36!

Hehe, merka de :P men, er fikset nå så :)

Selv om de har vert stille her, så har de ikkje stått stilt :P fått gjort endel små ting som har irritert meg! Fikk en god kompis av meg som er karosserioppretter til å ta noen av bulkene på bilen! Så nå er døra,kanalen og panseret bra!:D Tusen takk til Bjørn!:)

Så fikk jeg bilen hjem, tenkte å sandblåse litt rust da jeg fant et hull i høyre kanal ved jekkehullet fremme.. Bjørn mente på att bilen har blitt krasjet og rettet opp dårlig! Mye av rusta er pga slurvete arbeid.. Så har hatt litt lite motivasjon for å si de sånn.. Hele høyre siden har blitt krasjet og rettet! Bakskjermen har blitt byttet ut, kanalen har vert inntrykket og sparklet:angry:

Har fått rettet ut de meste nå og fått sveist inn nytt stål :)

Bestilte også nye framskjermer pga di gamle var opprustet i nedkant.. Så blir å tilpasse og grunne dem med epoxy i helga :)

Her er litt bilder ifra opprettingen!

Her er døra og kanalen før, litt dårlig bilde..

post-48153-13953970444971.jpg

post-48153-13953971066061.jpg

post-48153-13953971233814.jpg

post-48153-13953971414423.jpg

post-48153-13953971745266.jpg

post-48153-13953971963691.jpg

post-48153-13953972168089.jpg

Her i lakkboksen for å sprøyte på litt grunning!:)

post-48153-13953972352188.jpg

post-48153-13953972848949.jpg

Her er bilde av hullet i kanalen.. Med grunning, klar for sveising :)

post-48153-13953973197823.jpg

Kommer en update løpet av helga! :)

Sent from my C6903 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...