Peak Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 Har en merkelig lyd fra bilen for tiden, kommer og går som den vil. Når den kommer høres det ut som om det er noe som går rundt under bilen og skraper borti noe... nærmest en dunkelyd Var på vei til Sverige lørdag og da kom den svært høyt og bilen begynte å riste noe så jeg stoppet bilen, kjørte inn til siden, jekket opp bilen og tittet under, men ikke stort jeg kunne se. jeg lukket også opp døren for å høre, da hørtes det ut som om det kom litt mer bakfra enn midt under. Regner med det har noe med drivakselen og gjøre da det høres ut som om det er rett under girspaken/armlenen. Har også en annen litt slitsom lyd som er der hele tiden, den vet jeg kommer fra høyre forhjul, den skraper borti noe hele tiden, tok av felgen for å se om jeg så noe, dro navet rundt og samme lyden var der fortsatt, altså den gir ørlitte gran motstand, men tar jeg i litt så skraper den, oker selvfølgelig da med hastigheten. Hjullager? Noen som har noen tips om hva det kan være? Bilen er foresten en e36 320i sedan med 170 000km på telleren.
mspec Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 den ristingen under bilen kan være hardykoplingen evt. opphengslageret til mellomakselen..
Peak Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Kjedelig sak å måtte fikse? Hva kommer det av? Vanlig slitedel dette her?
mspec Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 har ikke skiftet dette på e36 så det kan jeg ikke uttale meg om. Men ulyder kan fort forplante seg,så selv om det høres ut som at det er i front av bilen kan det likesågodt være noe i bakkant som slår Du kan jo prøve å ta tak i mellomaskelen å se om du klarer å fremprovosere lyden og samtidig sjekke at det ikke kommer av eksosen
Peak Skrevet April 10, 2013 Forfatter Skrevet April 10, 2013 Skal få jekket den høyt opp og få sjekket det ut aløp av kvelden tenker jeg, setter pris på PM og innlegg, mspec. Vil gjerne ha andre innspill fra flere medlemmer også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå