Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan stemme! Heldig han da :)

For øyeblikket ligger de til 7.995 og 6.450 på finn.

7.999 på bilradiospesialisten. Til og med ebay sine er dyrere enn min, og der får du amerikanske kart. Så er fornøyd med prisen.

Satser på den kommer imorgen, ja!

Tror jeg begynner å demontere ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å demontere nå!

Tatt ut kassettspiller, viftespjeld, klimapanel, brakett for askebeger/tenner/oppbevaring, handskerom, brakett til kassettspiller, knapper til varmeseter/antispinn/Harman Kardon osv.

Viftespjeldene satt heftig, samme med klimapanel. Så det var litt mer jobb å få de ut, enn det virket som på videoene. Hehehe. Lirke, lirke, så kom det til slutt :)

uzl19uj58pzf36txlpyx.jpg

Da er det bare til å slenge inn dynavin og sette sammen igjen, forhåpentligvis imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Du må ikke være så vanskelig! Kjør en måned med anlegget på, der du samtidig spiller musikk fra mobilen (så høyt det går). Da blir lyden fra Dynavin sikkert fantastisk i ettertid :)

Men nå som jeg har prøvd den litt, kan jeg ikke klage på lyden. Vet ikke om det er likt eller bedre enn originalt, men det er hvertfall ikke verre. Virker som det ble litt mer trøkk. Nå har jeg ikke stilt på en dritt enda, kun factory settings. Så har jeg Cerwin Vegaen baki, som er godt skrudd ned etter den sto i Hyundaien uten vegg og hattehylle i mellom bagasjerom og kupeen. Haha. Må få stilt det skikkelig en dag.

Men her er bildene og en liten video som viser musikkvideo og rattknapper, altså ikke en review der jeg trykker inn på alt mulig rart:

bilde6-1_zps4426e5d4.jpg

bilde7-2_zpsb1d684c0.jpg

bilde8_zps13484002.jpg

bilde11_zps98dd51be.thumb.JPG.f0e2c64bf584a866344b28ff65bb56fa.JPG

bilde12_zpsbae40d58.thumb.JPG.eb8054cf84e1f297c61cfac66ec3ce3d.JPG

mic_zpsb075c401.thumb.JPG.c81eb0eb67b94abbf40e833f2807f845.JPG

bilde10_zps9afd6b0c.thumb.JPG.cfbc756480e6f7012cd14f8758a1910b.JPG

http://www.youtube.com/watch?v=zq3mimxml3A

NB! Beskyttelsesfilm på skjerm er fortsatt på, både på bilder og video. Litt rynkete oppi høyre hjørne.

Noen av dere la sikkert merke til at jeg trakk på "mode" uten at det skjedde noe...Jeg trakk ikke skikkelig. Hehe. Men kan forsikre om at alt virker som det skal :)

Nå er det bare til å laste inn sanger på Iphone 5en (denne fikk også kontakt) og sette opp Bluetooth funksjonen.

Navi virket. Fikk signal, kart og kunne velge mellom 2 norske stemmer (Tor og Synnøve)

Strakk forlengelseskablene til iPhone/iPod og USB til handskerommet.

GPS antenne ble strekt gjennom over handskerom/under dash, så er den stappet inn under stofflistene langs døren "weather strips", oppover mot A-stolpe deksel hvor den ligger nedi glipen oppå dash. Skal feste den med en liten bit dobbelsidet teip.

Så må jeg selvfølgelig montere braketten til klimapanelet, og raden med knapper til varmeseter, askebeger og tenner etc. Denne kommer fra koed en av dagene :)

 

EDIT:

Fikk satt opp Bluetooth mot telefon nå, og det funket. Får opp mobilsignal/dekning og batteritilstand på Dynavinen, og et display med knapper og kontaktliste. Så kan slå inn nummer, finne frem kontakter, svare og legge på, rett fra skjermen, mens telefon ligger i f.eks. lomme (eller handskerom tilkoblet iPod kabel)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 40min med litt knot. Det verste var å få dyttet spilleren inn, men hvis du får dyttet litt bunker inn i lommene på venstre side av spilleren, og ligger radioantenne, USB og iPod forlengere over spilleren og ut mot høyre side, klarer du å få lirket den inn :)

Men demontering OG montering...Regn 2-2,5 timer med forsiktighet og god tid. Så plusser du på instillinger og fikling/testing. Ikke bruk flatt skrujern, eller skrutrekker som de sier andre steder i landet. Hehe

Plastkile eller veldig forsiktig med sløv smørkniv (uten tagger, avrundet tupp)

Edit:

Hvis det er noe folk vil se bilder eller video av ifbm Dynavin, er det bare til å skrike ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ja, interiøret kom seg litt nå. Bare småplukk igjen :)

Espen: Så du ikke det nest nederste bildet? Hehe. Der er listene på.

Hvis du tenker på 100% komplett, blir det litt vanskelig før jeg har fått rammen/braketten til klima, askebeger og varmeseteknapper! Men det kommer så snart jeg får delen fra koed :)

Fikk melding på onsdag om at koed hadde sendt, men sporingen sier fortsatt "vi har fått elektronisk beskjed om at det kommer en pakke"... Så det kommer tidligst neste onsdag/torsdag. Men skal montere det med engang det kommer og ta flere bilder :)

Edit: Andre musikkvideoen er fin den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du kræsjer i en ryggeulykke, kan du få den i fjeset og dø! :shock:

Bestilte den før jeg fikk dynavinen, så det er ikke så mye å gjøre med den saken. Hehe.

Synes den var unødvendig dyr, men det er det mye annet som er også. Blir hvertfall helt 100% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha det originalt ja, men gikk ihvertfall ikke an å se forskjell så vidt jeg husker ;)

Vist jeg mot alt skal rygge i noe er det eventuelt den i midten bak så får smake. Det for heller være, kansje en grunn til att den personen sitter baki >:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...