bmw kjetil Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 Det et står jo på ppf sine sider at steg 2 klarer 11mm løft og du har 12.3mm da er steg 3 kittet tingen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Mulig det, men jeg har hatt det i bakhodet i alle år.. Den z58 kammen er ganske ekstrem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw kjetil Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 Mulig det, men jeg har hatt det i bakhodet i alle år.. Den z58 kammen er ganske ekstrem det er sant men har kjørt med denne i 3 år. med steg 2 fjærer og orginale bmw vippearmer var først når jeg byttet ut til km sine stålvipper dem knakk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw kjetil Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 http://www.iemotorsport.com/bmw/E30-valvetrain/m20rarmHD.htmlDet et står jo på ppf sine sider at steg 2 klarer 11mm løft og du har 12.3mm det har blitt skrevet nå nylig tror jeg takk for tips og linker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Mulig det, men jeg har hatt det i bakhodet i alle år.. Den z58 kammen er ganske ekstrem det er sant men har kjørt med denne i 3 år. med steg 2 fjærer og orginale bmw vippearmer var først når jeg byttet ut til km sine stålvipper dem knakk! Mystisk, jeg har noen nuke vipper som ikke selges lengre. Men jeg lurer på å skifte til en vs motor kam som ikke er like kvass.. Hvilket motor oppsett har du, effekt osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw kjetil Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 Mulig det, men jeg har hatt det i bakhodet i alle år.. Den z58 kammen er ganske ekstrem det er sant men har kjørt med denne i 3 år. med steg 2 fjærer og orginale bmw vippearmer var først når jeg byttet ut til km sine stålvipper dem knakk! Mystisk, jeg har noen nuke vipper som ikke selges lengre. Men jeg lurer på å skifte til en vs motor kam som ikke er like kvass.. Hvilket motor oppsett har du, effekt osv Motor: * Fabrikkny orginal BMW topp, portet og mirafrest av PPF * Sveiste vannkanaler i topp av PPF * hd vipper * Kraftige ventilfjærer og retainers steg 2 * Emen 300/300 grader turbokam, 12.3 mm løft z58 * DBilas Dynamics justerbart kamdrev * ARP studs toppbolter * Oringet BMW M20B25 motorblokk, 84mm borring * Smidd veiv fra m21, 81mm slanglengde * Hprofil stålråder 130mm * Smidde JE Racing lavcompstempler, komp. forhold 8:1 * Balansert veivparti * rustfrie ventiler * Vektjusterte råder og stempler * PPF Forsterkningsplate i bunn av motor * m21 oljepumpe * race termostat 65 grader * komp forhold 8.5.1 510 whp og 600wnm på 1.7 bar med e85. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 2.7 ja Bremsepapir? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw kjetil Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 2.7 jaBremsepapir? jepp har bremsepapirer ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 kan jeg få se?vpå pm evt, hvilken turbo? Tenkte å bygge singel turbo i vinter derfor jeg maser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw kjetil Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 kan jeg få se?vpå pm evt, hvilken turbo? Tenkte å bygge singel turbo i vinter derfor jeg maser kan få sendt over til deg jeg jeg har en comp billet ct4 6265 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Jeg vil også se papir legg ut her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw kjetil Skrevet April 15, 2013 Forfatter Share Skrevet April 15, 2013 Jeg vil også se papir legg ut her! hehe skal ta meg en tur i garasjen i morgen å finne dem fram jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 litt over her så har dere en tråd dere kan legge ut i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw kjetil Skrevet April 16, 2013 Forfatter Share Skrevet April 16, 2013 Noen her på forumet som kjører m20 som holder! med ei spec liste over vipper,kam,fjærer osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m20b25turbo Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 jeg har vært på turtallsperra over 8000ganger og endel launch controll (datasprutet holder tellinga) på m20 i løpet av 2 sesonger på bane/vei. hadde sperra på 6300rpm med orginale ventilerfjærer (målte innspenningstrykket at det var ok, husker ikke hvor mye) og z45 kam. (er ikke vits i å dra myye turtall når m20 har et kjent vippearm problem) kjørte med 0,25 gap og sjekket dette ofte, strammet justerings skruen helt til den nesten reiv gjengene (ppf anbefaler) så kjørte jeg med bmw orginale vippearmer ikke febi og annet kopi varer... aldri kjørt av en vippearm heller, med over 600hk på hjul. ser ikke vitsen i å kjøre z58 kam når dere ikke skal ha mer enn 500hk på hjul, dere ser hvor mye merarbeid dette gir dere... det enkle er ofte det beste... (er ikke meningen å tråkke på noen tær, bare sier hva jeg mener) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå