Gå til innhold

E30 M-tech 2 Hellrot tilbake til m20

jonas1///
 Share

Anbefalte innlegg

Sjekket at du har tilkoblet til slangen som sitter på under spjeldet ? "Kanist evap" eller hva den heter ? Den bør vel enten blendes eller kobles til med ventilen som hører til . Ellers så vil den vel suge falsk luft inn der.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde litt ikveld, fikk den til å gå reint da jeg justerte litt på tps den gikk reint men på 2000 omdr på tomgang , når jeg prøvde justere ned tomgangen begynte den å jage igjen.

Så justerte mer på tps men da klarte jeg ikke justere ned tomgangen.

Kan det være tilfelle at tps ikke er riktig innstilt, at det er der problemet ligger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går den ganske bra men jager enda da med 10-15 sekunders mellomrom.

Ganske rart enkli, noen som har vært ute for noe lignende?

Begynner å lure om det kanskje kan være noe galt med ledningsnettet i bilen? Av og til kan bensin måleren gå opp på fullt og rører seg igrann før den roer seg liksom om det er dårlig kontakt eller jording.

Kan også ta av tenningen å ta ut nøkkelen og bilen sviver fortsatt ?!? Når jeg trykker inn lysbryteren stopper den ...

Blir gal av denne bilen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært greit å koblet av ecu kontakten og alle kontaktene i motorrommet og begynt å målt om det var overslag til jord noe sted på noen av ledningene som ikke skal gå til jord eller om det er kortslutning mellom andre ledere i kabelmatta . Dette er jo ikke lett om du ikke har noe kunnskap ang elektro og feilsøk ing. Evt prøve et annet nett om du har mulighet. Bare et forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ihvertfall en feil på det første nettet jeg hadde med denne metode . Der stod det kortslutning på en leder som sto og brant . Kunne blitt VELDIG fatAlt om jeg hadde dratt hjem fra verkstedet den dagen og om batteriet hadde vært fullt. Du bor kanskje litt langt un a og ?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå funker den!

Etter myyye fram og tilbake med bytting av alle deler fram og tilbake prøvde til og med et nytt ledningsnett fra bil men den var helt lik..

Så viste det seg at ledningene til kontakta til tomgangsreg har vært klypt og koblet sammen feil 2 av di 3 ledningene ble byttet om og da ble det andre saker :)

Endelig :)

Litt bilder fra idag :)

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...