Laudrup Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 Så lenge motoren går, så er vel ikke kilen tvert av, men kanskje halt av. Er det 3-4mm på ytterdiameter på kamhjulene? Det kan værel noen grader, så litt har det jo å si.
jonas1/// Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 Ja lurer også på om den kan være halt av viste seg også at mutteren på triggerhjulet va litt løs når jeg tenker meg om.. Hva tenker du på med ytterdiameter?
Finken Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 di merka som er fysisk på kammen ( er vell 2 firkanta små fordypninger på hver kam?) stemmer ikke overens med merka i toppen når triggerhjulet står på ØD for å si det slik. visst noen kan vise et bilde eller link til hva som faktisk er tenningsmerker på disse motorene hadde det vert helt topp da vi fabler litt rundt i mørket uten å vite hva som er di riktige merkene :S
Dirty Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 skru nå ut og sjekk kila, den kan svive selv om den har ryke helt. blir den jæævli varm på få sekunder? og sviver ikke på alle? da ville jeg sjekket kjila
jonas1/// Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 Blir veldig fort varm ja, tror den sviver på alle. Er det mye arbeid å komme til kjila?
Laudrup Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 Ja lurer også på om den kan være halt av viste seg også at mutteren på triggerhjulet va litt løs når jeg tenker meg om..Hva tenker du på med ytterdiameter? Når jeg skriver ytterdiameter, så tenker jeg på omkretsen på kamhjulene, 4mm der er jo ikke så mye som 4mm på selve kamakselen. Siden Dirty mener den kan være helt av også, ville jeg ikke startet motoren igjen før dette er konstantert. Kjipt å få registerras, det ville jeg unngått
jonas1/// Skrevet September 24, 2013 Forfatter Skrevet September 24, 2013 Skjer litt her nå, gikk rett å slett litt lei da motoren ikke gikk som den skulle så stoppet litt opp men nå har jeg fått litt arbeidslyst igjen Skrudde av fronten idag for og sjekke om det var kilen på veiva som var ødelagt. Viste seg at bolten på veiva som skal strammes med 800nm? var helt løs.. Og ja det viste seg at kilen var rimlig mørbanket.. Er meg som har ødlagt simmeringen, denna var helt fin. Tydlig at denne har spunnet på veiva. Er noen merker på veiva som dere ser men tror det ser verre ut på bilde så blir nok bra med litt pussing håper jeg. Har en delemotor som jeg tar deler ifra så setter over kilen og hylsa ifra den. Har lest en plass at bolten på veiva bør byttes hver gang, stemmer dette?
Morty999 Skrevet September 24, 2013 Skrevet September 24, 2013 Får aldri register ras pga knekt kile. Er egen kile til reg drevet. Men har reimhjulet vært på feil plass er det ikke rart den har vært uggen
jonas1/// Skrevet September 24, 2013 Forfatter Skrevet September 24, 2013 Jepp er nok det som har vært problemet. Håper bare den funker som den skal når den kommer sammen igjen
jonas1/// Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Har nå fått montert kilen og hylsa til triggerhjulet, men lurer på en ting hvordan får jeg montert triggehjulet slik at det blir riktig med tdc? Har ikke lyst å gjøre noe feil :S
Morty999 Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 trigger hjulet passer bare en plass. står det feil får du ikke i alle boltene som holder det til medbringern
jonas1/// Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Ja det er greit nok men bruker ikke veiva 2 runder på og rotere kammene 1 runde slik at den kan bli feil på tenninga?
Morty999 Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 jo, men du klarer ikke sett den feil fordet, det passer kun en plass og da er det riktig.
Laudrup Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Bra du fant ut av det. Nå blir det litt mer fart på sakene tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå