Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker.

Kjedelig update her, clutchhavari etter bare 3000km, gjetter utløserlager eller trykkplate, litt surt når langtur bare er en liten uke ifra *sytsytsyt*

  • 3 weeks later...
Skrevet

Takker.

Kjedelig update her, clutchhavari etter bare 3000km, gjetter utløserlager eller trykkplate, litt surt når langtur bare er en liten uke ifra *sytsytsyt*

Dette viste seg kun å være trykkplate ute av sentrering og var heldigvis en enkel oppgave å skuddsikre for turen! - Som forøvrig gikk knirkefritt.

Har fått prøvd bilen i hastigheter jeg ikke trodde jeg kom til å tørre kjøre i, og innså vel kun at det var akkurat dette bilen var lagd for.

Å finne toppfarten var aldri målet, men når nåla var mot slutten av skiva, var det fremdeles mye krefter igjen.

 

Målet var forresten BMW Syndikat, verdens største bmw treff med over 10 000 besøkende. avholdt på en nedlagt militærflyplass smikk midt i midten av Tyskland.

Så mye gromme biler samlet på ett sted kommer jeg neppe til å oppleve et annet sted.

Har med meg en del flere bilder hjem som muligens blir lagt ut her. Umulig å prøve å fange opp størrelsen med håndholdt kamera

 

post-60469-0-27344400-1406021478_thumb.j

 

post-60469-0-77299100-1406021480_thumb.j

 

post-60469-0-87897200-1406021486_thumb.j

 

 

 

Har alltid hatt lyst å kjøre på tyske Autobahn og etter å endelig ha fått gjort det, er det mye mulig det blir den verdige avslutning på mitt eierskap til E39en, har som mange av oss kanskje gjør, lekt med tanken om salg, og selv om den var den perfekte bil til denne turen, føler jeg for å prøve noe nytt.

 

Skrevet

Fant campen deres, men dere var aldri der når vi var innom.. :) Kjørte dere sammen hjem? 

Åja hyggelig! Ja vi skulle videre til Munchen og BMW welt på lørdagen, men E36en fikk problemer med datasprutet nedi veien fra flyplassen og vi endte opp med å kjøre nordover igjen etter en lang kveld med feilsøking, surt men sånn som kan skje. Traff dere flere nordmenn?

Skrevet

Hva slags oppsett er det i ecuen der? Er m50 innsugsporten like stor som i m52 toppen? Hvilke stempler og råder har du brukt og hva havnet du på i kompresjon? Har bygd meg en b28 med b25 stempler for høyere komp serru :)

Skrevet

Stempler og råder er fra m54b30, 10.3CR. M50b25 innsuget matcher portene i m52 toppen ja.
Tenning å fuelmap 98oktan tilpasset slagvolum og innsuget ifølge mr. fekzen.

Prøvde med b28 stempler, men kompen ble for drøy

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...