Sjanten92 Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Hallo! Har lenge sittet og siklet over E60 enten 520d eller 525d. Har jo såklart mest lyst på 525d men med riktig utstyr er den i overkant dyr. Budsjett på 180-190k og ønsket kjørelengde under 150k. Grunnen til at 520d ikke frister så mye er hovedsaklig at hvis jeg skulle hatt med automatgir så hører jeg at den er utrolig treg fra stillestående, pga at kassa ikke tåler momentet fra firern. Noen som vet om dette ble forbedret etter faceliften i 07 eller om det bare er like så greit å gå for en manuell? Er ikke såå opptatt av resten av detaljene som ble pirket på under faceliften, bare om den nye 520d-motoren er mer harmonisk med girkassa? Hvis jeg har lagt det her under feil emne beklager jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 girkassa mi ble byttet på 200k grunnet motorhavari (swirl flaps) Men jeg kan ikke si at den er nevneverdig treig fra stillestående. Sett den over i DS og tråkk pedalen i bånn. Fløtter seg greit da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Kjøp 525D. Dieselfirer høres værre ut enn Justien Bieber! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjanten92 Skrevet April 18, 2013 Forfatter Share Skrevet April 18, 2013 Skal være enig i at det er rekkesekser som frister mest Noen her som har peiling på hva jeg burde være mest obs på, når det gjelder E60 kontra andre modeller? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet April 19, 2013 Share Skrevet April 19, 2013 Swirlflaps er en svakhet. Lysmodul Ellers er det vel bare småting med e60. E61 har flere svakheter. Panorama, mekanismen går i stykker, koster 30000 å få fikset på verksted. Ledninger til bagasjeluke går av i hengselen slik at man mister funksjoner på luken. Vann i bagasjerom, ( panorama) Lysmodul. Kompressor til nivåregulering. Ellers en krute god bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjanten92 Skrevet April 19, 2013 Forfatter Share Skrevet April 19, 2013 https://www.finn.no/finn/car/used/objec ... e=40933018 Link til eksempelbil. Hvordan kan jeg høre/kjenne at swirlflaps er dårlig, uten å ta av inntaksmanifoilen? Evt, hvor mye koster det å bytte selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Er mye 525d ute å går i din prisklasse, så det skulle ikke være noe problem å finne et bra eksemplar. Et standard tips er å lese igjennom denne: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/ Anbefaler å ha bilen på NAF/BMW test viss du ikke er bil-kyndig, og kan være greit uansett bare for å være helt sikker. Koster 1500 kr og kan avdekke feil/mangler og kommende kostnader. Seriøse selgere betaler gjerne dette uten noe surving.. Jeg gjør ihvertfall det selv! Du kan også ta en titt på E60/61 forumet, der står det mye interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå