Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen her inne som kan gi meg en oppskrift på ombygging til M50 innsug på min 97 M52.

Har prøvd SØK her uten å finne noen god tråd på det.

Prosjektet er en 94 coupe uten ASC som jeg vil sette en 97 323 2,5 motor i med M50 innsug.

Usikker på om jeg skal bruke M50 ledningsnett eller beholde M52nettet og hjernen.

Planen videre var enten chip til M50 + eventuell snurre(kompressor)

eller å beholde M52 elnett og hjerne og få denne flashet med Turner motorsport sin tuning og mappe denen med eller uten snurre.

Planen er 230hk med enten M3 3,0 eksos eller beholde Simons sportseksosen som sitter på.

Noen som kan veilede litt på hva som må bygges om på M50 innsuget for å få dette optimalt?

Vet det er noen følere som må loddes sammen på tempen, men ellers er jeg rimelig blank.

Blir glad for tips her av noen som er drevne på dette så jeg slipper å prøve og feile i ukesvis.

Hadde vært kult å få en plugg and play anvisning med hvilke deler jeg trenger osv.

Med vennlig hilsen

Pedro

Skrevet

Ligger eller lå ett slikt innsug til salgs her på bimmers i forrige uke.

Jeg tenkte å bruke en

M52 323motor, ett M50B25 innsug, M50 ledningsnett og hjerne eller

M52 motor, M52 ledningsnett og M52 hjerne med tilpassninger.

Det er disse tilpassningene jeg er på jakt etter å få vite noe om.

Syntes forøvrig ikke noe om lyden på det aluinnsuget på youtube. Trengs nok mapping og kanskje andre dyser og plugger osv for å få ut noe mer av det?

Problemene dukker opp rundt spjeldhus, ASC, el nettets tempfølere og EWS osv.

P

Skrevet

Skal du beholde m50 el.nett, må du ha triggerhjul og kam/veivføler fra m50, på m52. Usikker på om du må ha triggeren til m50 på kammen.

Om du trenger m52 elnett til e36 har jeg, sammen med chippet 328 styreenhet. Desverre med ews, og det har vel ikke din bil...?

Men man får kjøpt ews modulator, som kobles til styreenhet med 3 ledninger.

Ser ikke poenget med å kjøpe software til et garasjebygg, neppe noen i statene som klarer å smi sammen noe som fungerer mer enn middels bra. Her er det mapping i benk som gjelder, for å kunne gi DIN motor hva den trenger.

sent by me, with Tapatalk 2

Skrevet

Hei Roger

Takker for svar :D

Så M52 ledningsnettet vil passe over i M50 ledningsnettet i bilen UTEN modifikasjoner?

Har ikke prøvd dette enda fysisk og vil helst ha begge bilene kjørbar/flyttbar til jeg bestemmer meg for hva jeg skal gjøre.

Hvis M52 motoren starter og går med M52 ledningsnett, motor og girkasse(se bort fra EWS spærre), har jeg fortsatt IKKE ASC på 94modellen. Må jeg derfor ha annen innsugsbelg og annet spjeldhus?

Mye tull med å bygge på bil med 91 - september 94 el nett når delebilen er 95 - 99. :(

Hadde vært bedre å bygge om til 325 - 328 ved å ta deler fra en 91 94modell.

Er vel mye arbeid å legge inn ASC på 94 el nettet fra 97modellen?

Skal brukes som vinterbil denne.

Mulig jeg selger 323en og leter opp en 328, men da mister man vektgevinsten fra M52 alublokken.

Skrevet

Har foresten EWS systemet fra en 98 320ia liggende.

Mye arbeid å få det inn i 94modellen :?:

Har komplett rattlås med tenningsnøkkel, EWSboks og el nettet fra 98 320iaen jeg hugget for noen år siden.

Ser på vektene og da er det ikke så mye å spare på å byttetil M52

M50 118kg mot M52s 136kg Er kun 18 kg. Jeg hadde håpet at det var mer :(

Roger

Ledningsnettet og hjernen din er fra en M52B28 VANOS eller Bi-VANOS on TU (1998)?

P

Skrevet
Har foresten EWS systemet fra en 98 320ia liggende.

Mye arbeid å få det inn i 94modellen :?:

Har komplett rattlås med tenningsnøkkel, EWSboks og el nettet fra 98 320iaen jeg hugget for noen år siden.

Ser på vektene og da er det ikke så mye å spare på å byttetil M52

M50 118kg mot M52s 136kg Er kun 18 kg. Jeg hadde håpet at det var mer :(

Roger

Ledningsnettet og hjernen din er fra en M52B28 VANOS eller Bi-VANOS on TU (1998)?

P

Nett og hjerne fra en m52b28 med enkel vanos.

sent by me, with Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...