Gå til innhold

E30 m3 speedometer.

Mosconi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har problemer med turtellern på speedometeret mitt. Noen ganger hopper nåla opp og ned eller så er det helt dødt,

så kan det plutselig virke uten problemer.

Og virker som bensinnåla ikke går nedover igjen :S etter jeg fyller går den opp men ikke ned ettersom jeg kjører.

(ja har kjørt noen mil så den skal ha gåt nedover normalt.)

Siste ting er at lyset i instrumentet er meget svakt. må jeg bytte pærer for og fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump

+ en ting til er at bilen har begynt og fjuske ved hardt pådrag, virker som om det mangler noen hester og drar ikke jevnt lengere.

- Sjekk fordeleren. Denne måtte byttes på min 1988 M3. Fikk ikke alltid tenning på 3 sylinder (Eg skiftet pluggledningsnett også, men dette viste seg å være unødvendig).

- Så kan du jo dra ut alle dysene og vri om, sjekke at de fungerer som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har problemer med turtellern på speedometeret mitt. Noen ganger hopper nåla opp og ned eller så er det helt dødt,

Og virker som bensinnåla ikke går nedover igjen :S etter jeg fyller går den opp men ikke ned ettersom jeg kjører.

Siste ting er at lyset i instrumentet er meget svakt. må jeg bytte pærer for og fikse det?

Nå er ikke jeg noe ekspert på intrumentet, men det sitter noen sånne batterier på SI kortet der som kan ryke. Og da får man ofte problemere med ting på instrumentet.

Har du akuratt att bilen ut fra vinterlagring der batteriet har stått frakobla?

Min turteller var litt tullat i fjor, men etter litt kjøring så ordna den seg etter som batteriene på SI kortet fikk lada seg opp. I vinter så har jeg hatt batteriet tilkobla hele tiden, så da var det ikke problem.

Angående motoren så er bbmw inne på det her ja, og OM du må bytte fordeler så passer fordeleren i fra Volvo 740 med F motor. Fordeleren til S14 koster jævli mye, og den til 740 er akuratt lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå er ikke jeg noe ekspert på intrumentet, men det sitter noen sånne batterier på SI kortet der som kan ryke. Og da får man ofte problemere med ting på instrumentet.

Har du akuratt att bilen ut fra vinterlagring der batteriet har stått frakobla?

Min turteller var litt tullat i fjor, men etter litt kjøring så ordna den seg etter som batteriene på SI kortet fikk lada seg opp. I vinter så har jeg hatt batteriet tilkobla hele tiden, så da var det ikke problem.

Angående motoren så er bbmw inne på det her ja, og OM du må bytte fordeler så passer fordeleren i fra Volvo 740 med F motor. Fordeleren til S14 koster jævli mye, og den til 740 er akuratt lik.

Batteriet har stått i vinter og turtellern virka uten problemer i starten av sesongen. men kan prøve og lodde inn nye batterier

Jøss passa bra :D har 2x 740'er som jeg kan ta fordelern fra.

Takk skal prøve dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fåt fikset fjuskingen trur jeg :D Skrudde opp luftfilterboksen tok ut filteret og da merker jeg at den trakt som står på hadde hoppa av pga (k-sport STIVT understell) xD merkelig men jaja la gå.

Turteller funka i 45 min i dag til mårran så stoppa den helt, siden har den vært helt død :/

Det med bensinnåla er at den stopper på en vis plass ettersom jeg bruker bensin så lurer da på om e30 modellene har problemer med målern i tanken? om den eirer eller ruster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...