Gå til innhold

E38 740. "ALPINA "


 Share

Anbefalte innlegg

I fare for å ta over tråden her så avslutter jeg... Blir ingen e38 med mindre jeg kommer over ett megabillig eksemplar... Kona har amaxofobia, skrekken for å kjøre bil, så hun har kun kjørt 2 ganger etter at hun fikk lappen for 7 år siden... Vogna passer ikke e38... eller andre sedaner...derfor E-klasse stasjonsvogn...

Men tilbake til denna...

synes den egentlig så grom ut med de første felgene...Men alpinafelgene var virkelig smakfulle! Er denne kongeblå?Elsker E38 i den fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig. Aldrig hørt det bli kaldt annet enn orient blå jeg. Det er mulig den virket lenger. Kan jo være bildene og vinklene de er tatt da. Virker mye lavere med 20" hvertfal, men tror ikke det utgjore noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt spm :)

- Hvilket understell har du på bilen?

- Skal du beholde instrumentene?

- Noe rust på bilen?

- Hvilket diagnoseutstyr har du?

Husker ikke nå. Kan sjekke vognkortet mitt i morgen. Er godkjent senket 50/50 hvertfal.

Har ingen planer og bytte noen instrumenter ennå. Det er det orginale med nye skiver på bare. Gidder ikke å bruke noe penger på det. Men hadde jeg hatt det orginalt så hadde jeg ikke bytta til dette selv.

Eneste jeg har vurdert litt er E39 M5 instrument cluster. Men da skal den være bare og plugge rett i. og ikke måtte koble masse rart for og få de lysene på turteller til og virke slik som på M5. Altså slik at redline merket går oppover etterhvert som motor blir varm.

Ikke sett noe rust ennå. Denne er importert fra tyskland og førstegangsregistrert i norge 11.10.2011

Har ikke noe diagnoseutstyr ennå. På bildet tidligere i tråden lånte jeg Carsoft BMW 6.1 SP 4 av en kammerat. men har kjøpt denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongeblå er vel en... betegnelse for "fin blåfarge som alle liker" tror jeg :P

Hadde jo slik blå E38 selv..

Mulig. Google translate mente orientblau var orient blå bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt spm :)

- Hvilket understell har du på bilen?

- Skal du beholde instrumentene?

- Noe rust på bilen?

- Hvilket diagnoseutstyr har du?

Husker ikke nå. Kan sjekke vognkortet mitt i morgen. Er godkjent senket 50/50 hvertfal.

Har ingen planer og bytte noen instrumenter ennå. Det er det orginale med nye skiver på bare. Gidder ikke å bruke noe penger på det. Men hadde jeg hatt det orginalt så hadde jeg ikke bytta til dette selv.

Eneste jeg har vurdert litt er E39 M5 instrument cluster. Men da skal den være bare og plugge rett i. og ikke måtte koble masse rart for og få de lysene på turteller til og virke slik som på M5. Altså slik at redline merket går oppover etterhvert som motor blir varm.

Ikke sett noe rust ennå. Denne er importert fra tyskland og førstegangsregistrert i norge 11.10.2011

Har ikke noe diagnoseutstyr ennå. På bildet tidligere i tråden lånte jeg Carsoft BMW 6.1 SP 4 av en kammerat. men har kjøpt denne.

Ja, jeg ville satt originale skiver om jeg hadde kommet over noe rimelig, liker det best originalt i grunn :) Såppass, du har fått tak på et meget godt eksemplar da!

Oioioi, den var genial med mange features!! Må bestille :D Takk!

EDIT: Jeg må ha overgang, hva heter den runde kontakten egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner jeg noe til en billig penge så kanskje jeg bytter. Men det som er funker helt ok. Så gidder ikke bruke masse penger på det nå. Kanskje senere når mye andre prosjekter er ordnet og må ha noe småtteri og fikkle med.

Tror nok denne er bra ja. Ser veldig godt behandlet ut. Ser nesten ny ut innvendig syns jeg. Minimalt slitt bil både ute og inne.

Den diagnose tingen ser fin ut ja. Kjøpte den for og fjerne dekk trykk kontroll varsel egentlig. Men er jo kjekk til mye annet også.

Vet ikke hva de pluggene heter, men du må vel ha en sånn her. Vet ikke om denne diagnose saken jeg kjøpte virker på E38 pre face da. Men står jo ikke noe om det. Så kan hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så også det bare atod E 38 der og ikke spesifisert hvem model. Men tenkte først den ikke funket på pre face siden den har den gammle kontakten. Også er jeg usikker på om den virker med en overgang. er jo ikke sikkert data i bilen klarer og snakke med program som går i ny kontakt. Men det kan jo hende det ikke er noe problem.

Får prøve og se. Er jo ikke verdens dyreste sak. Og virker det ikke så er det sikkert ikke noe problem og få solgt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...