Gå til innhold

E38 740. "ALPINA "


 Share

Anbefalte innlegg

Kontaktet koed og bestillte via de.

Har fått 2 orginale bakpotter. Skal kappe av de jeg har nå og ta vare på de.

Åpner lyddemperne på de nye pottene mine og fjerner innmat.

Sveiser sammen igjen uten innmaten.

Blir ikke lyden bra, eller om jeg får stygg resonans fra de tomme pottene så sveiser jeg et rør inne i lyddemperen. Blir ikke det bra så kjøper jeg noe med lyd i.

Blir det bra så beholder jeg de. Og setter tilbake de orginale om jeg får feil på eu kontroll eller om jeg får feil i en kontroll på veien pga støy. Men skal ikke bli så ille på tomgang. Men litt grommere ved pådrag.

Stusser bak skal jeg lage selv. Blir nok ganske likt de ovale som på B12. Lager i syrefast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og ta film før start. Uten potter med kappa rør og med åpene lyddempere. Og tenkte og ta bilder hele veien av hvordan jeg gjør ting.

Tenkte og prøve lyden uten lyddempere pga det vil nok bli veldig lik lyd som hvis jeg sveiser et rør tvers gjennom lyddemperen. Da kan jeg sammenligne lyden med åpen potte og rør tvers gjennom.

Kunne også bare hatt strake rør. Men da ser man på et halvt øye at bilen ikke har eksos som er veldig orginal. Vet ikke om det er lov en gang egentlig. Om de orginale lyddemperne er der. Så skal det mer til og merke at det egentlig er strake rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt de planene du har med eksosen vurderer jeg sterkt å dra på jobben og få gjort idag faktisk.. Har hørt med en ifra et amerikansk forum som sa lyden ble bra ved å ta ut innmaten.. :-) Kan komme med tilbake melding om jeg finner ut iløpet av dagen om det blir bra eller ei.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Høres bra ut. Blir det ikke bra uten innmat i lyddemperen så sveiser jeg bare et rør inne i lyddemperen. Blir jo da strake rør. Men ser orginalt ut :)

Da har jeg hvert på jobben i 6 timer og holdt på.. Jeg skal ALDRI gjøre dette igjen så det er sagt..

Selve jobben er i og for seg grei om man får splitta potta så man får lagt dette pent sammen igjen og får dratt en fin brei larve rundt hele, men dette er ikke lett å få gjort så det ble mye ekstra sveising. Om resultatet her hos meg blir dårlig, kjøper jeg magnaflow ( eller hva det heter ) potter ifra statene og kjører på istedet. Klarte selvsagt å glemme å ta på meg genser og stod i tshortet å sveiset i en times tid, så gleder meg sårt til imårra når dette starter å bli ubehagelig.. :P

OM du skulle kaste deg ut på denne jobben så ønsker jeg deg lykke til, men jeg vil anbefale deg å heller gå til innkjøp av en simons potte eller lignende istedet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Høres bra ut. Blir det ikke bra uten innmat i lyddemperen så sveiser jeg bare et rør inne i lyddemperen. Blir jo da strake rør. Men ser orginalt ut :)

Da har jeg hvert på jobben i 6 timer og holdt på.. Jeg skal ALDRI gjøre dette igjen så det er sagt..

Selve jobben er i og for seg grei om man får splitta potta så man får lagt dette pent sammen igjen og får dratt en fin brei larve rundt hele, men dette er ikke lett å få gjort så det ble mye ekstra sveising. Om resultatet her hos meg blir dårlig, kjøper jeg magnaflow ( eller hva det heter ) potter ifra statene og kjører på istedet. Klarte selvsagt å glemme å ta på meg genser og stod i tshortet å sveiset i en times tid, så gleder meg sårt til imårra når dette starter å bli ubehagelig.. :P

OM du skulle kaste deg ut på denne jobben så ønsker jeg deg lykke til, men jeg vil anbefale deg å heller gå til innkjøp av en simons potte eller lignende istedet. :-)

Hvordan ble lyden da?

Jeg prøver jeg. Jobber på mekanisk verksted som industrirørlegger. Så jeg jobber med metall hver dag. Så går nok bra. Jeg tar sveisinga med TIG også. Så det blir pent og ingen sprit.

Sveise i T-skjorte har jeg også gjort et par ganger for mye ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke montert dette enda, har ikke tid imorgen så blir ikke før til søndag desverre.. :-(

Om du jobber med metall hver dag og er stødig på sveisinga så er det nok ikke noe problem. Jeg er lakkerer så dette er langt ifra hva det jeg kan! :-P

Skal legge opp en film så du får hørt lyden når jeg har fått det montert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det kanskje blir litt jobb. Men skal nok gå bra ja. Jobber med metall hver dag og sveiser TIG stortsett hver dag.

Fjernet du innmaten og sveisa sammen? Eller sveisa du et rør inni potta?

Starta bilen uten bakpottene på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det kanskje blir litt jobb. Men skal nok gå bra ja. Jobber med metall hver dag og sveiser TIG stortsett hver dag.

Fjernet du innmaten og sveisa sammen? Eller sveisa du et rør inni potta?

Starta bilen uten bakpottene på?

Du fikser det nok da ja! :-)

Jeg fjernet bare all innmat, blir det ikke bra kjøper jeg noe annet istedet.. :P Har ikke startet uten bakpottene før, men har startet uten begge lyddemperne samt. jeg har fjernet kat, bråker noe jævlig uten noen form for dempere, men håper på en perfekt match med kun den midtre dempern.. ;) Jeg tok med meg hele bakre eksosdelen til jobben, kuttet ikke bare av bakpottene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Blir bare bakpoter her. Resten orginalt.

Flott dag i dag. Stod parkert på en plass med ca 90 biler. Også klarer en unge og sykle på bilen min. Fin ripe i bakfanger og bagasjeluka. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...