stianandre Skrevet April 21, 2013 Share Skrevet April 21, 2013 Hei. Jeg har feilsøkt bilen i dag, og fjernet alle feilkoder som var, for så og feilsøke den igjen om en ukes tid. Men etter att jeg gjorde det, så ble bilen rar på tomgang. turtalet går mellom 03-08 ca. Med en gang jeg starter bilen, så sliter den litt, så gir jeg litt gass, så fyker turtallet opp til ca 3-4, åsså henge den der en liten stund før den kommer ned igjen. Men når bilen står på tomgang, så trenger jeg ikke å gjøre mer enn å bevege litt på ratte, før bilen dør ut. også mens den står og jager på tomgang, så kommer det en litt rar lyd fra under innsuget. vanskelig og forklare, men en slags tssj lyd på en måte. Eneste jeg kunne komme på lyden kom fra, er veivhus ventilasjonen eller hva det er. kan også legge til att jeg tok motorvask tidligere, men kjørte en lang tur for og tørke den, og lot den stå på tomgang en stund mens jeg feilsøkte. og da var den fin. Det var først når jeg skulle kjøre igjen etter det da jeg merket att den ble rar. Må også ha litt turtall når jeg skal begynne og kjøre. for kjører jeg den som normalt, er det som den vil dø ut. Har tatt opp lyd om noen sender meg mail adresse, så kan jeg sende den Kan legge til att denne tssj lyden følger jo turtallet som jager opp og ned:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 Problemene oppfor ga seg selv. Men nå er den slik, att når jeg kjører, og har den på ca1,5-2omdreininger, så nykker den som den vil dø pga den går bensintom. Men har full tank. Har jeg turtaller over 2, så er det ingenproblemer. Også hvis jeg slukker bilen, og skal starte den igjen, så må jeg skinne, med gassen i bånn ganske lenge før den starte. Noen som vett hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pesslaad Skrevet April 24, 2013 Share Skrevet April 24, 2013 Sjekket om det er vann i plugghullene? Hadde problemer med at min 320 nykket å, og da var det vann i plugghullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 Sjekket om det er vann i plugghullene? Hadde problemer med at min 320 nykket å, og da var det vann i plugghullet. Ok. takk for tipset, skal sjekke det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet April 24, 2013 Forfatter Share Skrevet April 24, 2013 Sjekket om det er vann i plugghullene? Hadde problemer med at min 320 nykket å, og da var det vann i plugghullet. Det var ikke vann nedi noen av plugghullene, der var det tørt og fint og rent. Noen andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet April 25, 2013 Forfatter Share Skrevet April 25, 2013 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetle.Andreassen Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Hei. Jeg har feilsøkt bilen i dag, og fjernet alle feilkoder som var, for så og feilsøke den igjen om en ukes tid. Men etter att jeg gjorde det, så ble bilen rar på tomgang. turtalet går mellom 03-08 ca. Med en gang jeg starter bilen, så sliter den litt, så gir jeg litt gass, så fyker turtallet opp til ca 3-4, åsså henge den der en liten stund før den kommer ned igjen. Men når bilen står på tomgang, så trenger jeg ikke å gjøre mer enn å bevege litt på ratte, før bilen dør ut. også mens den står og jager på tomgang, så kommer det en litt rar lyd fra under innsuget. vanskelig og forklare, men en slags tssj lyd på en måte. Eneste jeg kunne komme på lyden kom fra, er veivhus ventilasjonen eller hva det er. kan også legge til att jeg tok motorvask tidligere, men kjørte en lang tur for og tørke den, og lot den stå på tomgang en stund mens jeg feilsøkte. og da var den fin. Det var først når jeg skulle kjøre igjen etter det da jeg merket att den ble rar. Må også ha litt turtall når jeg skal begynne og kjøre. for kjører jeg den som normalt, er det som den vil dø ut. Har tatt opp lyd om noen sender meg mail adresse, så kan jeg sende den Kan legge til att denne tssj lyden følger jo turtallet som jager opp og ned:) Har akkurat samme greiene på min, hva med lamdasonde? evt luftmengde måler.. har ikke fikset min da jeg skal bytte motor uannsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Sjekk etter om den kan få falsk luft noen sted. Hadde lignende symptomer på min E36 320i, da hjalp det når jeg byttet belg mellom luftmengdemåleren og innsuget. Sjekk også at luftfilter er i god stand og gir nok luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianandre Skrevet April 26, 2013 Forfatter Share Skrevet April 26, 2013 Leste ut feilkoder igjen nå, og da kom det opp kamføler. Så får prøve og bytte den Skal sjekke belgen og i sammeslengen Takk for hjelp Har forresten lest meg frem til att det som oftes er kam eller veiv føler som ryker, så kan du få både symptomer som luftmengemåler og lamda og slikt kan gi. Men ja, takk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå