Gå til innhold

Hvilken råder...M52 2,8 veiv--> m20.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte ut veiva i m20b25 motoren min, skal sette inn veiv fra m52b28.. har bestilt hylsa som jeg trenger for å gjøre dette... men lurer nå på om jeg må bytte ut rådene? isåfall hva bør jeg gå for da? :)

• 2 weeks later...
Skrevet
  Nils Jørgen skrev:
M20B20? Passer vertfall. Men om det blir riktig lengde vet jeg ikke...

130mm di og de blir sikkert bra om han skal ha std stempler.. ofte litt greitt å sette seg inn i slike ting når man begynner å skifte på deler og ikke stole på hva forum huer mener :lol:

Skrevet

Standar stempel ja. Preface :) har prøvd å sette meg inn i de, men ser ikke ut til att de er alfor mange som bygger ett slik bygg.. Siden de er så lite info i rundt de liksom :) men tror jeg har funnet ut at de går med råder fra m20b20... Vil tro de er 130mm? :)

Skrevet

er vist ikke så kult med M20 lengre, så er det mange som glemmer (slik som meg) og mange som ikke legger ut info ang hva di gjør.

Men er rimelig sikker på at det er 130mm råder i min 2.9 med m52b28 veiv

Skrevet
  Morris56 skrev:
Ja har forstått de slik :) Så kanskje jeg skal hive meg på den jeg også... Sette nedi en M50 :)

Det brukes 130mm råder ja. Pre-face stempler må freses av skjørtet for og ikke slå i veiv. Facelift går rett på ;)

Skrevet

Spørs jo helt på hva slags stempler du skal ha i, og hvilken kompresjon du ønsker. Både M52 2.8L og M20B25 har samme borr, så du kan flytte over veiv, råde og stempel. Så må du kutte ventilgroper til 2v. Og sjekk ventilklaringer før du prøver. Da er det snakk om rundt 10:1 i kompresjon, noe som funker fint med sugeoppsett. Må nok ganske sikkert modde på forbrenningskammer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...