Gå til innhold

Skiftet til sommerdekk - tok feil foran og bak. Skadet diff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpe og trøste.. Jeg dreit meg litt ut nå når jeg skiftet til sommerdekk. Har 255/35 R18 bak, og 225/40 R18 foran. Men jeg presterte å plassere et av fremhjulene bak, og har kjørt slik i et par uker.

Det er jo litt forskjellig radius på dekkene her, slik at bilen har kjørt en lang sving i det siste (for alt differensialen vet). Er dette skadelig på differensial? Skal bytte i morgen den dag...

2009 E91 320D. Ikke firehjulstrekk...

Edit: Her er et bilde av forskjellen jeg har googlet meg frem til.

ciortzu35gs2n263pq0x.png

Skrevet

En så liten forskjell har ikke noe å si. Tilsvarer jo bare å kjøre med litt lite luft i ett av dekka.

Skrevet

Godt å høre... Jeg har googlet hele internett etter dette her, og jeg ser det kan være et helsikes problem for folk med 4x4. Teorietisk blir det jo slik at noe inni differensialen snurrer mer enn det behøver. Noe som i prinsippet ikke er bra.

Men om man kjører et dekk med mindre luft, det blir vel samme omkretsen som skal den samme omdreiningen likevel? Eller kan flere si seg enige med lars89 her? :-)

Skrevet

Er åpen diff på bilen din så du kunne kjørt i årevis med et trillebårhjul på ene side uten at det hadde gjort noe..

Mulig det hadde gått ut over kjøre egenskapene da;) :lol:

Skrevet

Hehe :-)

Har ikke alle biler åpen diff?

Jeg trodde låst diff er det man i praksis har på sånne mopeder på 4 hjul, hvis dere forstår hva jeg mener. ATV heter det vel. Kjetting rett bak til bakhjula som sitter på ei stang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...