bmwpower10 Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 hei jeg har en 92 mod 525 tds manuell e34 sedan. m51d25 den er trimmet litt og har ca 220hk problemet er at når man tar av kraftig eller skal leke seg på asfalten så glipper clutshen. den spøler rett og slett. disken er vell for svak. trodde denne skulle tåle en del. er bare ca 4 uker siden jeg var ut med girkassen og clutshen så fin ut og mye igjen på plata. så er det en annet clutsh som passer på min bil som er litt sterkere? fra en 3 liter, 3,5 liter eller 4, liter. er ikke sikker på om de er noe sterkere men. har ikke så veldig lyst på sinter heller. noen som har noen gode tips? alt av interesse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet April 25, 2013 Share Skrevet April 25, 2013 Kan fint kjøre med 6-pucka sinter og original trykkplate. Ein kamerat kjører dette på sin tds og den slurrer ut 1. og 2. gir på tørt uten at clutchen slurrer. Pluss at det er kjørbart. Blir ikkje "av&på" clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Pass på at det ikke er svinghjulet som slurer. Dobbeltmassesvinghjul som står på disse er en slitedel, og bør byttes til enkelmasse. På min blir det enkelmasse svinghjul og Sachs clutch til tidlig M50B25. Senere M50B25 og de med original aircondition har dobbeltmasse, etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Passer m50 svinghjulet tds?? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 Passer m50 svinghjulet tds??Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower10 Skrevet April 26, 2013 Forfatter Share Skrevet April 26, 2013 jeg har et m50 svinghjul men det kommer fra en 2 liter da. hvordan blir dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower10 Skrevet April 28, 2013 Forfatter Share Skrevet April 28, 2013 ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Jeg skal bruke svinghjul fra M50B20. Ser ingen grunn til at det ikke skal passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower10 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 oki må jeg også da bruke clutsh fra m50? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Det er sikkert andre clutcher som passer, men du må passe på at clutchen er til bil med enkeltmasse svinghjul. Clutch til dobbelmasse har ikke fjærer, siden svinghjulet skal stå for fjæringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower10 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 oki. men med m50b20 svinghjul. hvordan vil det bli med motoreffekten da? er svinghjulet lettere eller tyngre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower10 Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Ifølge bmwfans.info skiller det en snau kg på de to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower10 Skrevet Mai 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2013 oki. m50 svinghjulet er lettere da eller? litt mere effekt? noen som vet hvilken clutsh jeg kan bruke som passer på m50 svinghjul? til enkelmasse svinghjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mai 1, 2013 Share Skrevet Mai 1, 2013 Tviler på du merker forskjell. Du må bruke clutch til M50 med enkeltmasse svinghjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå