Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en m50b25 motor som trekker dårlig ved pådrag.. (holder igjen)

Tomgang kan også være "varierende" dvs at den går enten på 600\700\800.. men stabilt.

Ved rusing høres motor helt frisk og fin ut, ingen skumle lyder ifra motor.

Denne har ogå kun gått 124.000, men kun 20.000 de siste 14 åra, var VELDIG villig og fin når jeg kjøpte men hadde tendenser til lugging ved pådrag.

Etter en langtur lugger den ikke lenger, men går dårlig hele tiden.

Har vært på diagnosetime hos bmw uten hell.

Hva jeg har gjort for å prøve å lokalisere feilen:

------------------------------------------------

Byttet bensinfilter

Byttet LMM

Byttet lambdasonde

Byttet kamsensor

Byttet tennplugger

Fjernet kat

Sjekket bæljer for falskluft

Kontrollert tomgangsmotor

Byttet lamda og lmm seinest igår uten hell, er nå temmelig lei av å feilsøkte\fundere på hva som er galt.

Noen bmw doktorer her ute som har noen vettug forklaring på hva dette kan være?

Har blitt tipset om å levere bilen til Alf Lier Motor i oslo, skulle vist være flink.. noen her som har erfaring fra disse ?

Skrevet

Okei. Har vært borti at uorginale deler el lignende ikke fungerer som di skal, ikke alltid dette kommer opp på diagnose heller. Men er sikkert ikke dette som er feilen i ditt tilfelle. Sjekket du falskluft ved å spraye rundt i motorommet med startgass eller noe?

Ossen ser plugghullene ut? Toppdekselpakning er svakhekt på disse motoren og da legger det seg ofte olje nedi plugghullene.. Men da ville vel coilene køddet regner jeg med.

Skrevet

Alle deler på listen er orginaldeler, (bosch)

Har prøvd startgass trikset, både jeg og bmw. Plugghullene var greie nok, kanskje en dråpe i hver, pakning blir byttet før vinteren for å si det sånn, har hatt en m50b20 der denne sviktet totalt på en liten tur til butikken. Men som sagt, motor fusker ikke, bare lugger til tider og holder igjen ved fult pådrag.

Lugger da mener jeg at den "holder igjen, stopper å holde igjen osv"

Skrevet

Er litt mer over på bensinsiden omdagen..

dårlig bensinpumpe\dyser ?

trur også det er byttet et bensinrør rett før jeg kjøpte bil.. hva skjer hvis fks returrøret på bensin er tett\dårlig gjennomstrømning?

Hvis jeg triller i fks 5 gir i 100kmt og slutter å gi gass så stopper bensinmåler under turteller på 0.5L før den går i null, samme hvis jeg så vidt er nær gassen så spretter den rett opp på 0.5L , så bilen er litt rar å kjøre igang med\gire. Hvis jeg presser inn klutsjen og slipper gass ved ca 2-3000rpm så kan den øke med 100rpm og ligger der i ca 1\1.5 sek før den synker til en stabil tomgang som kan variere mellom 600\700\800

Skrevet

Kan prøve å ohme dysene og sjekke om de gir samme verdier. Har den problemer med å starte noen ganger? Har du mulighet til å sjekke bensintrykket? Hvordan er forbruket?

Skrevet

Starter alltid, men må kinne 1.5 sek lenger når den er kald :P Bensintrykk\dyser veit jeg ikke hvordan jeg skal få sjekka nei.. forbruk er litt over normalen tror jeg, har ikke fått kjørt så mye med den når den fungerer som den skal :(

Skrevet
Kan ikke være veivakselsensor?

+1

Første tanken min også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...