Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min E87 2005mod knirker voldsomt foran ved dashbordet ved a-stolpen.

Det merkes spesielt når jeg kjører på ugjevn vei, også når jeg gasser hardt på.

Knirker også fra hattehylla bak.

Noen som er kjent med dette og som vet hvordan jeg blir kvitt dette?

Skrevet

Min knirker ikke, men det kommer en kjempehøy KNEKK lyd nesten hver gang jeg har stått parkert litt, høres nesten ut som steinsprut så høy er den lyden (den kommer av og til etter noen meter, andre ganger etter km). Har ikke finni ut hvor den kommer fra siden det er bare ett knepp, men foran ved a-stolpen på passasjersida er godt mulig. Hvis noen har noen tips så skal jeg sjekke det ut selv også:)

Og hattehylla mi knirker bare hvis bagasjen er for full så den ikke ligger skikkelig nedpå eller har hoppet opp av sporet

skrivi på Asus-padda mi i Tapatalk HD

Skrevet

utrolig å irriterende knirkelyder er, spesielt når bilen ser så bra ut elllers, så ødelegger disse lydene noe av helheltsinntrykket...Hadde vært topp om noen vet noe om dette!

Skrevet

Jeg har hatt/har knirking fra luftslusa på venstre side ovenfor lysregulatoren på min 05 E87.

Har funnet ut at det er den sorte plastikken som knirker borti metallet i chassiset (selve bæreramma på bilen).

Det løses vist ved å montere isoleringsmatter på verksted, men sikkert mulig å mekke noe selv på tilsvarende måte.

Fant denne siden for en stund tilbake når jeg eksperimenterte litt om det, men endte med at jeg ikke gjorde noe med det.

http://bmw.workshop-manuals.com/1_Serie ... php?id=105

Kanskje noe silikonspray som mykner opp plastikken litt igjen?

Gry, har du følsen av at dette kommer fra hjula/bremsene eller dashbordområdet?

Skrevet

Aner ikke, men går ut i fra de bruker et par timer på det. Var vist garantisak fram til 2008 eller 100.000 km, men det gjelder jo ikke nå lenger.

Så må nok regne med et par lapper, hvertfall. Ikke noe jeg hadde brukt penger på, for å si det sånn. Da hadde jeg heller forsøkt å ordna noe selv [biltema].

Skrevet
Gry, har du følsen av at dette kommer fra hjula/bremsene eller dashbordområdet?

Ikke godt å si, men jeg har opplevd et par ganger at den lyden kommer når jeg sitter på, og jeg tror det høres mer ut som dashbord heller enn bremser. Det kommer aldri mer enn ett knepp per kjøretur så det er vrient å følge skikkelig. Er det noe med bremsene jeg kan sjekke? Har akkurat byttet dempere og fjærer, og fikk også verkstedmannen til å dreie litt på alle hjula for å se om bremsene var ok (opplever at bilen styrer litt til høyre av og til når jeg bremser i høy fart, men det ga seg brått da jeg bytta til sommerdekk he-he).

Hos meg "knirker" for øvrig også den lyssensoren som sitter på ryggespeilet, den lille røde koppen slår i festet sitt under visse forhold og en viss fart, den lyden er ikke til å overse! Den brukte jeg også lang tid på å finne ut hvor kom fra, har sitti mye og holdt på og dyttet på ulike deler av dashen, tømt hanskerommet og lommene i døra osv.

Skal prøve å få den til å holde kjeft med å dytte oppi en bitteliten bit skumgummi langs kanten.

Skrevet

skal sjekke biltema hva de har.

Hos meg knirker det på førersiden også (ikke bare passasjersiden som det er vist i linken du sendte Kristoff), blir det ikke mye demontering av deksler og diverse for å komme til?

Skrevet

Er kun på førersiden hos meg det knirker også. Var bare ment som en illustrasjon det bildet, er på akkuratt samme sted.

Først fjerner du lokket på siden av dashbordet, det som sitter mot døra som har en liten runding på seg. Dette er festet med klips, start med å brette ut tetningslista til døra for så å dra lokket av, forsiktig.

Nå kan du løsne to skruer som ventilasjonsslusa er festet med, deretter må du bare forsiktig presse og bøye for å få ut hele plastikkdelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...