aljorda Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 Har en e34 525tds som ikkje får styre strøm inn til dynamo. har målt ca 1.80 v på styrestrømmen. Er det det svarte reelet i boksen på høgre side i motor rommet som sender styrestrømm til dynamo? fekk samme målingane på + ledningane inn til det reelet. Nokon som har hatt samme problem eller har ei god løysning til meg?? ladelampa lyser og so kretsen der er ikkje brutt.
oleo Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Hvis du kopler av ledningen inn på dynamo... Er spenningen da fremdeles lav?
Lamek Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Strømmen kommer vel fra batterilampa i dashbordet.. lyser den når du skrur på tenninga? Om ikke kan du sjekke pæra.
Morty999 Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 skal vell ikke komme 12v til den tror jeg, prøv å dra ledningen til jord å se om ladelampa lyser, lyser den ikke så må du skifte pære, o gda funker det sikkert
Lamek Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 skal vell ikke komme 12v til den tror jeg, prøv å dra ledningen til jord å se om ladelampa lyser, lyser den ikke så må du skifte pære, o gda funker det sikkert Stemmer. D+ skal ha +. Den er Gnd når motor ikke går og går over til + når man starter motor. Derfor lampa slukker når man får lading for da får pæra + på begge sider.
oleo Skrevet April 28, 2013 Skrevet April 28, 2013 Han skriver jo at ladelampa lyser... Det tilsier at det er 12v inn på ene siden av lampa og jord på andre siden... jord får den da via Dynamo... kopler han i fra styrestrømmen inn på Dynamo skal han ha 12v på begge sider av lampa og lampa lyser ikke. Jeg mistenker defekt regulator.
aljorda Skrevet April 28, 2013 Forfatter Skrevet April 28, 2013 Takk for gode svar. Har ikkje fått kobla av styrestrømmen og sjekka. Får ikkje sjekka før til helga er eg redd. Dynamoen er foresten bytta til ein anna brukt som skal fungere.
aljorda Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Skrevet Juni 1, 2013 styrestrømmen har eg målt til litt over 8volt når den ikkje er tilkobla dynamo.. har no bytta avlastningsrele, men hadde ingen effekt.
aljorda Skrevet Juni 16, 2013 Forfatter Skrevet Juni 16, 2013 har då bytta til heilt ny dynamo kjøpt på koed. No lyser ikkje ladelampa lenger, ikkje eingang med tenning på andre hakk. den lyser vist eg legg styrestrømmen til jord. er mellom 8-9 volt på styrestrømmen når den er tilkobla dynamo og bilen går. "hovedstrømmen" på dynamo (b+) står på 0 heile tida.. nokon som har peiling? når eg legg d+ til jord med tenning på høyre eg det klikkar i både avlastningsreele og pumpe reele.
aljorda Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Skrevet Juli 18, 2013 nye dynamoen fra koed var boss. (noko som vist ikkje var uvanleg). So har skaffa meg ein brukt som garantert skulle fungere. Men er fortsatt samme opplegget. reim og reimspenner er nytt (synest fortsatt reima er slakk). Målte inn på avlastningsrelet ca 12volt, men den ledningen eg trur går til dynamo ca 9 volt. Nokon som veit kor mange volt som skal vere på styrestraumen? eventuelt nokon med samme bil som kan sjekke på sin?
BmwDieselPower Skrevet Juli 24, 2013 Skrevet Juli 24, 2013 Du har ikke reim fra E39 525tds da? Reima fra E39 er litt lenger enn E34 reima. Så kanskje reima slurer på dynamoen av den grunnen? Er ganske mye motstand i dynamoen når den lader:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå