Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ikke får time til diagnosetest før om 3 uker så prøver jeg her. Problemet virker som det kan ha noe med tenningen å gjøre. Når bilen har stått en stund med drifts varm motor og jeg starter opp for å kjøre så virker det som om den taper kraft. Kan "skyte" ved pådrag og nykker. Etter 3-400 meter går den etterhvert normalt igjen. Enkelte ganger ved oppstart med kald motor virker det som om den ikke går på alle sylindere. Den gule motorlampen er tidvis inne og kan så forsvinne igjen. LMM, veivsensor og kamsensor er skifter men er ikke nullstillet etterpå. Noen som har formening. Gjelder en 525i 2001 mod.

Skrevet

att lampa kommer og går kan vere åndinga fra toppdeksele som går ned til en slange på peilepinnen som er hull i, lamdasonder kan vere begynt og bli gåen og. jeg har hatt ett himla liv for og finne tak i hva som er gærnt med min. tror snart ikke det er noe som kan gå galt lengre på den. Lykke til hvertfall:)

• 3 weeks later...
Skrevet

Kan en tett/delvis tett slange fra veivhusventilasjon gi sånne problem slik at motorlampen kommer på?

Skrevet

Kjøpte meg en 520i E39 2001 Modell, og høres ut som om jeg hadde noe av det samme problemet, etter litt kjøring kunne den miste kraft og ville nesten ikke opp i turtall selv med gasspedalen i bunn, motorlampe lyste konstant også.

Det viste seg da at det var veivhusventilasjonen som det var noe galt med, åpnet opp å så i slange, var helt tett av all mulig slags møkk. Kjøpte nye og byttet, etter denne operasjone, er det null problem og lampa sluttet å lyse. :D

Ville tatt en titt på det om jeg var deg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...