Gå til innhold

Er det mye jobb å bytte alle foringer til powerflex på e36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 318i 94 modell sedan som jeg har veldig lyst til å bytte ut alle foringer med powerflex foringer på. Men er usikker på hvor omfattende jobb det er?

Så vidt jeg har lest meg frem til er det 12 foringer å bytte.

Jeg må sette bort jobben til noen med mer utstyr og erfaring så derfor lurer jeg litt på hvor mye jobb det faktisk er å bytte ut alle foringer med powerflex.

Takker for svar!

Skrevet

Riktig verktøy er ihvertfall viktig skal det gå noenlunde greit. Da flere foringer må presses på plass med hydraulisk presse eller spesialverktøy. Og for å bruke hydraulisk presse må jo delene demonteres helt fra bilen, f.eks bærearmere bak, og da må også bremser kobles fra. Så er noe mer komplisert jobb enn f.eks bremsebytte eller demperskift, men ikkeno problem for en som vet hva han gjør....Min mening: Ikke skift alle ut med powerflex, bilen vil bli noe stiv og hard, og i og med du ikke trenger dem i forbindelse med mye hestekrefter å tøyle, så blir det litt overkill, syns jeg :?

Skrevet

Powerflexene trenger ikke presse for og settes på, men de gamle må jo gjerne presses ut. Går noen timer + hjulstilling.

Ikke regn med noen natt og dag forskjell i forhold til ferske orginalforinger.

Skrevet

litt jobb e det jo, må ut med hele bakstillingen. jeg gjorde denne jobben med 1 lighter hammer og borremaskin. powerflexene dyttet jeg bare inn for hånd. er ikke noe hokus pokus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...