Gå til innhold

Stian.n's 523i e39 alpina og bbs

Anbefalte innlegg

Her er det lenge siden man har oppdatert!

Har skjedd litt siden man sist var inne så kan starte fra der man slapp.

''Ny'' brukt motor fra koed er montert.

Powerflex Casterforinger er montert.

samt byttet olje på diff.

Bestillte H&R spacers fra usa 20mm fremme (skrudde) og 15mm bake (ikke skrudd, men lengre bolter)

Så nå sitter hjulene mer naturlig ut i hjulbuene og har nok klaring fra skjermene slik at det ikke subber.

I tilegg har jeg lakkert alpina-leppen i orginalfargen arktis silber og montert leppen på bilen. For å være etterpåklok skulle jeg egentlig ha laget en liten bildeserie av hvordan jeg monterte den, da det innebærer litt kutting i orginalfangeren og litt tilpassing som kanskje ville vert litt lærerikt for de interesserte og nyskjerrige.
Var litt spennende da bruksanvisningen var på tysk og hadde noen få tegninger om hvor en skulle kutte samt hvor en skulle legge på fugemassen som fulgte med.

Men alt ordnet seg og man blei fornøyd :smile:

Stemningsbilder fra sist sommer/høst hvor spacers å leppe er montert. Bilder tatt på helgetur i bardu, foruten det øverse bildet.

post-69462-0-31279200-1393192720_thumb.j

post-69462-0-62294000-1393192750_thumb.j

post-69462-0-06786100-1393192777_thumb.j

post-69462-0-15685700-1393192842_thumb.j

post-69462-0-57864900-1393192867_thumb.j

post-69462-0-72545200-1393192894_thumb.j

imponert over hvor bra en kan redigere bildene på samsung s4!

post-69462-0-85680100-1393192918_thumb.p

post-69462-0-22660100-1393192940_thumb.p

post-69462-0-14877800-1393192823_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så var uhellet ute..
Har hatt plager med klunkelyd fra fremdemperne (bilstein b14) og kontaktet leverandøren av disse. De lovde meg at dette skulle fikses og nye skulle sendes så snart som mulig. Jeg visste at dette brukte å ta tid, så jeg spurte om det var farlig å kjøre med denne klunkelyden med tanke på om understellet ville ta mer skade. ''Nei, er ingen problem å kjøre med dette'' fikk jeg i svar, så en dag da jeg kjørte over en en liten snøhump small det i forstillingen, jeg stoppet bilen å gikk ut for å se hva i alle dager som hadde skjedd da snødhumpen overhodet ikke var av så stor kaliber at jeg skulle ta nedi eller at den skulle komme borti karosseri på noen måte.

Da jeg kom ut visste det seg at på venstre side hadde dunkingen i demperen som ''ikke var farlig i følge leverandøren'' dunket sund gjengene på selve dempertoppen hvor dempertårnbolten sitter og dermed hadde hele demperen hoppet ut av tårnlageret slik at hjulet sto senket i hjulbrønnen med positiv camber. ikke bra.

Jeg var snar å ringe NAF og fikk de til å hente bilen da den ikke var kjørbar etter uhellet. Jeg tok ingen kjangser.
De satt den av hos verkstedet hvor søskenbarnet mitt jobber og der fikk han sett hvordan skadene så ut.

Alt var heldigvis ok både i hjulbrønnen med tanke på bukler og understellsmessing, var kun demperen som var ødelagt og tårnlageret (gs-performance camberjusterbar).

Helt siden den dagen 17.11.13 har bilen stått i ro på parkeringen ubrukt mens jeg har ventet på nye dempere, men dette firmaet lover meg om og om igjen at de har dempere på vei... Men har ikke sett noe til disse på alle månene frem til i dag. Så jeg har tatt kontakt med forbrukerrådet om denne saken og skal muligens heve kjøpet hvis man ikke får de nye demperne snart.

Helt utrolig at en kunde må vente så lenge på produktet da det er reklamasjonssak og skade har skjedd.

Jeg ble fortalt at Bilstein har hatt en dårlig serie fremdempere da jeg kjøpte mitt.. De har funket utmerket og har alltid vert fornøyd helt til klunkingen kom, Men dette skal de nå ha fikset med de nye demperene. Spørsmålet er bare om jeg noengang får de... For det virker ikke som om de klarer å skaffe de.

Det værste er at dette ikke kunne skjedd på værre tidspunkt da bilen må eu-godkjennes innen april. Og da må dempere være byttet på verksted og skrivet inn i vognkort noe som tar tid. Jeg har også tenkt å selge bilen til sommeren til fordel for e34/e30/e28 så vil absolutt ha alt ordnet og klart til salg.

Mulig man må montere på orginale dempere og eventuellt selge bilen med disse istede for justerbart understell om jeg ikke får demperne...

Kjedelig når sånt skjer, så håper dette ordner seg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...