helico Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Skrevet Mai 20, 2013 Har hørt navnet før, men kjenner ikke noe til han.Oppsettet ditt høres bra ut, men du har alt for små dyser om de er 440cm3. De vil gi seg før du er på 300hk. Om motoren er borret til 2,1, så regner jeg med at det er 2 liter veiv og 91,5mm borring? Hva slags toppakning er det da sammen pianotråd? (For den originale pakningen har bare 90mm hull) Jeg har kjørt med pyramideringer, men det har aldri blitt helt tett, så jeg skal borre en ny blokk nå, og kjøre med pianotråd/org toppakning og 90mm stempler. Har også plundret med dårlig wg og dump ventil fra turbonetics, så har kjøpt nye Tial deler nå. Så da skal det bli bra. Så da har vi ganske så like motorer, bortsett fra at jeg har større dyser og Enem z55 284' kam. Min blir vel 2034ccm. E30'n min er godkjent med m10 turbo i vognkortet, med 330hk. Du har ikke sagt noe om komp i motoren din, rundt 8,0:1?. Men om du bytter dyser og turboen stemmer greit med motoren, så er du nok innenfor effektmålet ditt:-) Har du noen bilder av grenrøret? Får se hva jeg gjør med dysene, tror de klarer seg over 300 iallefall! ,.Orginal toppakning her også ja, kompen er rundt 7,5:1. Skal prøve å få lagt ut noe flere bilder av motor osv snart! M10 turbo, dette måå bli bra, følger med Hehe, ja håper det! Flott at du vil følge med
Ole M.Haraldstad Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Søk på fuel injector calculator på google. Så ser du fort at 440 dyser ikke holder. Har hørt at injector dynamics har ålreite moderne dyser. Har ikke kikket noe på det selv da jeg har gamle dyser som virker greit.
helico Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Skrevet Mai 21, 2013 Søk på fuel injector calculator på google. Så ser du fort at 440 dyser ikke holder.Har hørt at injector dynamics har ålreite moderne dyser. Har ikke kikket noe på det selv da jeg har gamle dyser som virker greit. Ja ha sett på de kalkulatorene og hvordan man skal regne ut hvor store dyser man trenger, men tror ikke man skal ta det som en "fasit"... Men blir vel til at jeg kjøper noen større dyser, tror det blir 750/880 cc fra Kimmit Racing. Er det noen som har peil på tenningsforsterkere? Har en MSD 6A som jeg skal koble opp, er det riktig det som vises på bildet her? Ser at enkelte kobler opp til fordeleren.
Ole M.Haraldstad Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Ser riktig ut det. Datasprutet skal styre tenninga. Så da må det bli sånn. Om du hadde kjørt med f.eks forgassere, så kunne fordeleren styrt tenninga.
helico Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Laget feste til intercooler og kappet til rør fra turbo-intercooler, ble greit, men angrer ekstremt på at jeg kjøpte 3" rør! Skal legge ut noen bilder imorgen. Fikk også radiatoren jeg kjøpte av en på forumet her idag, den ble beskrevet som hel og fin når jeg kjøpte den, men tror ikke jeg og selger er helt enig hva hel og fin betyr.. Så ut som noen hadde voldtatt den med strikkepinner.
helico Skrevet Mai 26, 2013 Forfatter Skrevet Mai 26, 2013 Har fått festa radiatoren, ble bra, men intercooler røret som går opp til turbo kom veldig nært utgangen på radiatoren. Har også laget feste oppe til intercooleren, skal lage feste nede imorgen! Fått ordnet til ei plate innvendig på passasjersiden hvor sprutet, sikringsholdere, tenningsforsterker osv skal være. Lagt opp nye bremserør, mangler å legge opp rørene til hydrauliske brekke. Bestilte akkurat oljekjøler og bensinpumpe, klarte å bestille feil pumpe sist da jeg trodde jeg hadde intank pumpe... Radiatoren festet Plate til sprut osv Feste til IC
helico Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Skrevet Juni 2, 2013 nice med m10 turbo, følger med Tøft prosjekt! Følger med her:) Flott at noen følger med! Har kappet og satt sammen IC rør fra innsug til IC, koblet opp noen ledninger fra sprutet og holder på å lakkere innvendig! Lurer på hvilken termostat jeg skal bruke, orginale til m10 eller en racingtermostat? og hvordan blir det å "tilpasse" den? Har ikke tatt så mange bilder, så slenger ut et av min bruksbil. 2009 mod E90, fullt utstyrt.
helico Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Skrevet Juni 7, 2013 Da har jeg fått gjort en del! Fikk en pakke i posten med oljekjøler, bensinpumpe og noe småting. Monterte oljekjøleren imellom radiator og IC, slangene som fulgte med var ekstremt lange, så får se om jeg kjøper noen kortere! Oljekjøler festet oppe, ble også laget feste nede! Ferdig fra innsug til IC Fikk stolene og belter i posten, nye sabelt belter og stoler, tenker å bruke skinnene fra orginalstolene, fant ut at med rattbosset og et ratt som bygger 9 cm ut så kommer jeg til å sitte ekstremt nærme rattet visst jeg skal nå pedalene... Nye stoler og belter! Satt i alle målerene på dashbord platene jeg har laga, satt i platene med rutelim, så bra ut, men når jeg satt dashbordet i bilen så fant jeg fort ut at platen med målerene foran rattet var vend for mye ned, så ble vanskelig å se nå jeg satt i stolen. Skar platen ut og kappet av den litt og satt alt sammen igjen, så får jeg se imorgen om det ble noe likere! Fikk tak i en 318is gasswire å lagde et feste som skrus fast på innsuget, ble bra! Skråer litt for masse ned.. Før jeg skar ut for å rette opp Gasswire festet Ny farge innvendig Driver å klør meg litt i hodet av radiator, termostat osv osv. Bruker 535 radiator, som må ha ekstern ekspansjonstank, og termostaten er en orginal fra m10, som går til vannpumpa, til motor og til radiator. Rørene til radiatoren er jo annen dimensjon iforhold til termostaten og inn til motor, så må lage overganger. Og hvor skal jeg ta inn ekspasjonstank, på et t-stykke fra radiator og inn til motor bare? Fremover blir det å koble opp målere, sette på mellomaksling, gjøre ferdig siste biten med bremserør, sette på eksos å få til oppstart på motor snart!
helico Skrevet Juni 24, 2013 Forfatter Skrevet Juni 24, 2013 Ja, lang tid siden jeg har lagt ut noe her, men har gjort mye! Har festa eksosanlegget, 3" hele veien, så det ligger litt lavt.. legger ut bilder av det imorgen! Skulle koble opp instrumentene, alt gikk bra helt til jeg skulle koble den splitter nye turtelleren, der manglet selvfølgelig den grønne ledningen til coilen. Snakka med han jeg kjøpte den av (vatn performance) og han kunne ikke sende ny før om 1 mnd, så kjøpte heller en 3" fra autogauge som står på dashbordet, så blir det speedometer i det hullet hvor 5" telleren sto før! Er litt forandret nå, men hadde ikke nyere bilde.. Installerte den nye bensinpumpa, gikk bra, la opp ledninger og rele til en bryter, siden forrige eier av bilen hadde lekt elektriker med ledninger og sikringsboks... La også opp knapp til starter. Satt på BTR Fikk endelig gjort ferdig slangene og koblingene til radiatoren osv, ble jo litt jalla opplegg, men det funker bra! Søndag så var alt lagt opp til oppstart, litt kluss med første forsøk da motoren ikke var jordet godt nok, skrapte av litt lakk på jordingspungtet og motoren fyrte tvert! Er bare oppstartsmapp så går noe ruskete. Endel som er gjort etter dette bildet. Ble en ganske dårlig update, ikke nyeste bildene og alt ser veldig rotete ut, men skal bli ryddigere.. Fremover blir det å feste stolene, feste batteri, lage til siste bremserøret, få den kjørbar slikt at den kan bli mappet!
helico Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 MYE som er gjort med bilen, grunnen til at ikke har oppdatert på lenge er egentlig at jeg ikke har ork Jobb og skruing tar på / jeg er lat Er så mye som er gjort at jeg forteller heller hva som mangler! Feste batteri, ordne lys og fangere, få dynamoen til å lade, lakkere framskjerm, bak&frontfanger å MAPPING Dyser er byttet til 850cc! Forhåpentligvis er jeg å se på e30meet i August MED bilen:)
helico Skrevet Juli 26, 2013 Forfatter Skrevet Juli 26, 2013 Da står bilen å venter på mapping! Er ikke ferdig, men begynner å bli!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå