Gå til innhold

BMW 320d e46, slakk i kardang...

Mariius
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått konstantert slakk i kardangen, og den må byttes.. #-o

Kommer en metallisk dunkelyd når jeg setter bilen i 1. gir og tar clutchen bare litt ut, det samme skjer med revers. Den kommer og hvis jeg først gir på, så slakker av og gir på igjen. Lyden kommer enda mer og flere ganger når jeg skal ut fra en rundkjøring.

Så da lurer jeg på om alle kardanger på 3-serie e46 passer om hverandre, med tanke på innfestninger osv.

Vet at utvekslingen teller mye, men vil det bli problematisk å montere en diff med større utveksling? Originalt er det 2,56 i utv. og jeg har funnet en diff med 3,07(diff fra en 02" 320d).

Så vidt jeg har forstått så gir et høyere tall større akselerasjon, men mindre topphastighet. Og omvendt med mindre tall. Stor hastighet er ikke noe som teller for meg, bare det drar godt :)

Ser også at tykkelsen (diameteren) på en diff med utv. 3,07 er større enn på en med utv. 2,56.

Vil det bli problemer med at speedometeret viser feil hastighet, eller er det en hjulsensor foran som leser den?

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen 330i/330d samt M3 har forskjellige flenser fra de andre. Ellers kan det byttes om hverandre.

Ingen problem å endre utveksling. Hastigheten blir lest av på venstre hjulsensor bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen 330i/330d samt M3 har forskjellige flenser fra de andre. Ellers kan det byttes om hverandre.

Ingen problem å endre utveksling. Hastigheten blir lest av på venstre hjulsensor bak.

Akkurat det korte gode svaret jeg var ute etter! :) Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...