Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når den går to hakk for varm.... Kan du da stoppe viftebladene med en sammenbrettet avis? I så fall er viskosen dårlig. Ellers ville jeg satset på varmepumpa. Og kjøp i så fall pumpe med metallskovler.

Testet avis trikset, og virket ikke som om det var mye motstand fra vifta, den stoppet opp da jeg satte den imellom bladene. Men er dette en 100% indikasjon på at viskosen er gåen?

Må vel enda sjekke om det er væske i radiator, dette har jeg enda ikke gjort.

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Når motor går to hakk for varm så skal du ikke klare å stoppe vifta så lett. Det tyder på dårlig viskose. Når motor ikke er varm så skal du klare å spørre den enkelt.

Skrevet

Skal prøve å skifte ut termostat først og se hva som skjer, siden dette ikke er så dyrt. Om det ikke hjelper må man muligens se på vikose og eventuelt andre ting.

Skrevet

Var jeg deg ville jeg kjøpt vannpumpe og termostat og byttet ut dette. Fåes billig på koed, skal du bytte termostat er det ikke mye mer jobb å ta vannpumpa og.

Skrevet
Var jeg deg ville jeg kjøpt vannpumpe og termostat og byttet ut dette. Fåes billig på koed, skal du bytte termostat er det ikke mye mer jobb å ta vannpumpa og.

+1

Skrevet
Var jeg deg ville jeg kjøpt vannpumpe og termostat og byttet ut dette. Fåes billig på koed, skal du bytte termostat er det ikke mye mer jobb å ta vannpumpa og.

Ok, hvor mange timers jobb trur du dette er? Ser ikke ut som det er så lett å komme til på nettopp den her bilen, siden motorrommet er nokså compact, ikke mye plass å boltre seg på :P

Skrevet
Normalen ved dårlig termostat er da mer at den ikke lukker ordentlig og man får dermed kjøligere motor fremfor for varm. Symptomet for ditt tyder mer som dårlig sirkulasjonspumpe...

Tempen ligger jo noe under normalen ved kjøring, og når jeg stopper opp og lar den gå litt på tomgang så stiger den og går 2 hakk over normalen mot den røde siden. (varmere)

Ellers virker ikke bilen mer nevneverdig tregere eller noe.

Høres veldig ut som viskose

Viskosen min er dau (har bestillt ny) det samme med kondenser vifta, men jeg ligger likevel helt korekt på mtp temperatur. Har riktignok byttet termostat og vannpumpe. Har heller ikke en eneste luftboble i systemet.

Jeg setter en tier på termostat, bytt pumpe i samme slengen med metall impeller.Bytt også gjerne til termostathus i alu...

Skrevet

Bilen har gått 180k nå, kan det være at det holder å kun bytte termostat? eller begynner pumpene å ta kvelden ved slik Km-stand?

Skrevet
Bilen har gått 180k nå, kan det være at det holder å kun bytte termostat? eller begynner pumpene å ta kvelden ved slik Km-stand?

Hvis pumpa ikke er byttet siden bilen var ny er det ikke noe å lure på. Bytt ut og vær glad den ikke røk på et ubeleilig tidspunkt.

Skrevet
Bilen har gått 180k nå, kan det være at det holder å kun bytte termostat? eller begynner pumpene å ta kvelden ved slik Km-stand?

Hvis pumpa ikke er byttet siden bilen var ny er det ikke noe å lure på. Bytt ut og vær glad den ikke røk på et ubeleilig tidspunkt.

Det vet jeg ikke siden det har vært 1 eller 2 eiere før meg, henta bilen når den var gått 115tusen km

Kan man på noen som helst måte se at den orginale sitter på eller ser man ikke dette før man tar den ut?

Høres iallefall ut som det blir bytting av vannpumpe og termostat :D

Skrevet
Skift slurekobling, og problemet er løst.

Vifta går jo greit rundt enn så lenge iallefall. Skulle nesten ha tatt i samme slengen enda :P

Skrevet

Dersom det virker fint under kjøring,men ikke under saktekjøring,tomgang,er det slurekoblingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...