ropa Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Skrevet Mai 4, 2013 Når den går to hakk for varm.... Kan du da stoppe viftebladene med en sammenbrettet avis? I så fall er viskosen dårlig. Ellers ville jeg satset på varmepumpa. Og kjøp i så fall pumpe med metallskovler. Testet avis trikset, og virket ikke som om det var mye motstand fra vifta, den stoppet opp da jeg satte den imellom bladene. Men er dette en 100% indikasjon på at viskosen er gåen? Må vel enda sjekke om det er væske i radiator, dette har jeg enda ikke gjort.
oleo Skrevet Mai 4, 2013 Skrevet Mai 4, 2013 Når motor går to hakk for varm så skal du ikke klare å stoppe vifta så lett. Det tyder på dårlig viskose. Når motor ikke er varm så skal du klare å spørre den enkelt.
ropa Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Skrevet Mai 4, 2013 Skal prøve å skifte ut termostat først og se hva som skjer, siden dette ikke er så dyrt. Om det ikke hjelper må man muligens se på vikose og eventuelt andre ting.
Simpel Skrevet Mai 4, 2013 Skrevet Mai 4, 2013 Var jeg deg ville jeg kjøpt vannpumpe og termostat og byttet ut dette. Fåes billig på koed, skal du bytte termostat er det ikke mye mer jobb å ta vannpumpa og.
oleo Skrevet Mai 4, 2013 Skrevet Mai 4, 2013 Var jeg deg ville jeg kjøpt vannpumpe og termostat og byttet ut dette. Fåes billig på koed, skal du bytte termostat er det ikke mye mer jobb å ta vannpumpa og. +1
ropa Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Skrevet Mai 5, 2013 Var jeg deg ville jeg kjøpt vannpumpe og termostat og byttet ut dette. Fåes billig på koed, skal du bytte termostat er det ikke mye mer jobb å ta vannpumpa og. Ok, hvor mange timers jobb trur du dette er? Ser ikke ut som det er så lett å komme til på nettopp den her bilen, siden motorrommet er nokså compact, ikke mye plass å boltre seg på
Simpel Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Har bare gjort det på en E34, men skulle tro det blir mye det samme. Du må av med "propellen" for å få plass til å komme til. Hvor lang tid det tar en vanskelig å si, veldig individuelt. Jeg brukte en liten dag på hele greia men jeg er/var ikke spesielt flink til å mekke bil. Se her: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=71
Ahagmann Skrevet Mai 6, 2013 Skrevet Mai 6, 2013 Normalen ved dårlig termostat er da mer at den ikke lukker ordentlig og man får dermed kjøligere motor fremfor for varm. Symptomet for ditt tyder mer som dårlig sirkulasjonspumpe... Tempen ligger jo noe under normalen ved kjøring, og når jeg stopper opp og lar den gå litt på tomgang så stiger den og går 2 hakk over normalen mot den røde siden. (varmere) Ellers virker ikke bilen mer nevneverdig tregere eller noe. Høres veldig ut som viskose Viskosen min er dau (har bestillt ny) det samme med kondenser vifta, men jeg ligger likevel helt korekt på mtp temperatur. Har riktignok byttet termostat og vannpumpe. Har heller ikke en eneste luftboble i systemet. Jeg setter en tier på termostat, bytt pumpe i samme slengen med metall impeller.Bytt også gjerne til termostathus i alu...
ropa Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Skrevet Mai 6, 2013 Bilen har gått 180k nå, kan det være at det holder å kun bytte termostat? eller begynner pumpene å ta kvelden ved slik Km-stand?
Simpel Skrevet Mai 6, 2013 Skrevet Mai 6, 2013 Bilen har gått 180k nå, kan det være at det holder å kun bytte termostat? eller begynner pumpene å ta kvelden ved slik Km-stand? Hvis pumpa ikke er byttet siden bilen var ny er det ikke noe å lure på. Bytt ut og vær glad den ikke røk på et ubeleilig tidspunkt.
ropa Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Bilen har gått 180k nå, kan det være at det holder å kun bytte termostat? eller begynner pumpene å ta kvelden ved slik Km-stand? Hvis pumpa ikke er byttet siden bilen var ny er det ikke noe å lure på. Bytt ut og vær glad den ikke røk på et ubeleilig tidspunkt. Det vet jeg ikke siden det har vært 1 eller 2 eiere før meg, henta bilen når den var gått 115tusen km Kan man på noen som helst måte se at den orginale sitter på eller ser man ikke dette før man tar den ut? Høres iallefall ut som det blir bytting av vannpumpe og termostat
ropa Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Skift slurekobling, og problemet er løst. Vifta går jo greit rundt enn så lenge iallefall. Skulle nesten ha tatt i samme slengen enda
ropa Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Skrevet Mai 7, 2013 Er disse vannpumpene av god kvalitet? http://www.reservedeler24.co.no/bil-mer ... pumpe.html verkestedet jeg var innom hadde airtex vannpumpe til 450kr, her ser jeg den koster drøye 280kr men blir vel litt i frakt på den der glumpen. Eller er det noen andre merker jeg bør gå for?
habj Skrevet Mai 7, 2013 Skrevet Mai 7, 2013 Dersom det virker fint under kjøring,men ikke under saktekjøring,tomgang,er det slurekoblingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå