Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte høre her før jeg kopler opp oljecatchtanken på min m20b23 turbo

stemmer det at om jeg tar en slange fra catchtanken til toppdekselet (der org slangen er) og på andre stussen til tanken sette et filter så er det ok?

og da blende utgangen på gasspjeldet der org lufteslangen var?

så er det bare å tømme tanken hver gang det begynner å bli no i den?

eller tar jeg helt feil nå :P

Skrevet
en annen mulighet er vel også å føre oljen tilbake til bunnpanna etter den har kondensert.

har tenkt litt på det og, holder vell kanskje med en slange fra tappepluggen på tanken og ned i bånnpanna det da? da slipper man å tømme tanken og (den blir igrunn bare en oljeutskiller), men må vell fortsatt ha lufting (til friskluft evnt mellom lmm og turbo?

ladetrykk på ventilasjonen ender vell bare opp med blåste pakninger?

Skrevet

Du trekker en slange fra ventalasjonen til en tank, så har du en nippel på bunnen av tanken som du trekken en slange til bunnpanna, du har også et filter på den tanken slik at luft kommer ut men dritt kan ikke komme inn i oljen.

Skrevet

Med tanke på hvor guggete det greiene man tømmer fra tanken er så ville jeg valgt å ikke ta det tilbake i motor..

Det beste er vel egentlig å droppe filteret og heller dra en slange til eksosen og montere det inn så man får vakum.. (Ala som i sandblåser utstyr og lignende)..

Skrevet

Driver å tester litt nå. Når jeg blender pluggen på spjeldhuset. Og setter slange fra toppdekselet til catchtank og ingenting på andre stussen på tanken (hakke finne fram filteret ennå) så er ikke bilen blid. Bbl sier ca 10, så går veldig fett da. Men lar jeg oljelokket være av og har hel slange fra toppdeksel til spjeld som org så går den pent 12 på bbl. Litt fett men hakke fått justert inn ordentlig ennå (må ordne meg en justerbar btr)

Med oljelokket på så er den heller ikke helt blid.

Skrevet
Hvis dy\u har turbo og setter luftinga til gassspjeld vil trykket i innsuget bare skape trykk i oljesystemet.

derfor jeg i utgangspunktet vil ha bort den koplinga (er sånn org) men motorstyringa er ikke enig i det tydeligvis.

Skrevet

husk att det går ett rør fra bunndelen og inn i under innsuget på m20

og jo fordi den får falskluft utenom LMM. derfor er ikke motorstyringa like frnøyd.

Skrevet

det er to stk , en fra toppdekslet på slange og ett rør under som man må ta av innsuget for å få av, siden den ikke vil gå med den fra toppdekslet i friluft har han ikke plugget den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...