TrollsVagen Skrevet Mai 5, 2013 Skrevet Mai 5, 2013 Hei folkens, lurer på om det er noen her ute som har erfaring med en motvillig bagasjerom åpner? Jeg kan åpne bagasjelokket med knappen på nøkkel og fysisk med nøkkel, men når jeg skal åpne ved å trykke på bryteren på bagasjelokket er det ingen respons.
TrollsVagen Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2013 Er det glassdelen eller hele luka du tenker på? Jeg tenker på hele luka. Er snakk om en E46 touring 2003 318i. Har snoket litt rundt på nettet i det siste og tror d kan være den såkalte mikrobryteren i bagasjelukeknappen som har takket for seg
Stig Linløkken Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 ledningsnettet mellom bil og luke. noen av de er garantert ryki eller kortsluttet.
semmern Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Har samme problemet, men min funker innimellom. Mikrobryter? Kan vel ikke være ledningsbrudd hvis den funker innimellom?
Edin_M Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Hadde det samme på min e39 og da var det faktisk ledningsbrudd... noen ganger er en heldig og ledningene kommer i kontakt med hverandre pga bevegelser i bilen og andre ganger må en bruke nødsnora. Samtidig hadde den en uvane til å lukke opp glassluka på egenhånd fordi kablene til bryteren var gått tvers av og kortsluttet. Er ikke vanskelig å fikse det men tar litt tid da det må loddes skikkelig, og det kan være en stor fordel å kjøpe noen meter ledninger i forskjellige farger og bytte dem helt ut da de garantert har oksidert og har dårlig ledeevne samt elendige å lodde på. Sett da gjerne noen ekstra cm ledninger i åpningen mellom bil og luka så du slipper samme problemet om noen år da feilen er typisk grunnet korte ledninger som blir strukket hver gang du åpner luka og etter en viss tid ryker de.
Stig Linløkken Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 det er samme om ledningene ryker helt eller bare gnisser mot hverandre. Denne feilen kan gi utslag i de mest utrolige ting. hos meg virket ikke sentrallås, vindusvisker på 1-2-3 nødblink gikk på innimellom. motor gikk i nødmodus... idet hele tatt var hele bilen på trynet (525ix) Husk når du bytter.... ledningene må samles i en bunt, men må kunne bevege seg fritt inne i bunten!!!!! bruk flertrådet kabel type rk. bytt kabler fra inne i bilen til inne i luke. du kan fint bruke skjøtehylser / kabelsko. det er lettere å få til en lodding da kabler typisk er korrodert langt vekk fra det aktuelle området. Lykke til
Mariius Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Hei, Jeg har en 320d touring 2003 hvor jeg akkurat har hatt det problemet. Nå er det ikke helt sikkert det er akkurat det samme problemet med din bil, men på min så hadde microbryteren blitt ødelagt. Det resulterte i at jeg måtte bytte hele baklukeåpneren. Dvs. den delen som skiltlysene sitter i pluss pyntelista som sitter over. Pyntelista er grunnet og må lakkeres. Delen får du tak i på www.gsbildeler.no med delenr.: 51137170963 https://www.gsbildeler.no/bilder/148724 Er en enkel sak å bytte. Spør hvis du lurer på noe
TrollsVagen Skrevet November 1, 2013 Forfatter Skrevet November 1, 2013 Heisan, fant ut at jeg tar å satser på att det er den microbryteren som er gåen og ikke ledningsbrudd. Skal uansett til KIel en tur neste uke så tar en tur innom en BMW forhandler der så putter bryteren på shoppinglisten min billigere en i Norge Jo takk for det, skal spør hvis det skulle dukke opp noe som jeg lurer på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå