Gå til innhold

Hvilken olje ambefaler dere til e39 m5? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt flere gange over så er det TWS Motorsport 10W-60 (a, b, c) du skal ha, å bruke/anbefale noe annet er en risk.

Etter som du spør flere ganger så er jeg noe usikker på hvilket svar du ønsker....

Skrevet

Jeg vet utmerket godt hvilken olje bmw anbefaler på denne motoren. Men hva er det som gjør denne oljen absolutt best?

Forresten er det første gang jeg spør. Det er ikke jeg som er trådstarter. Jeg vil bare ha olje som er best mulig for motoren min jeg.

Skrevet

Jeg har TWS på min, byttet i november ifjor i forbindelse med en oljelekkasje-rep hos Autozentrum BMW. De ville ikke ha noe annet på bilen, da fikk jeg ta "risken" selv. Er nok ikke farlig, men er vel ikke uten grunn den er anbefalt til disse motorene.

Skrevet
Jeg vet utmerket godt hvilken olje bmw anbefaler på denne motoren. Men hva er det som gjør denne oljen absolutt best?

Forresten er det første gang jeg spør. Det er ikke jeg som er trådstarter. Jeg vil bare ha olje som er best mulig for motoren min jeg.

Beklager dersom jeg hadde hisset deg opp, det var ikke meningen.

Det er jo ikke sikkert at Castrol er den beste oljen for din motor, men det jeg prøver å si i andre lignende tråder er at det er vanskelig for oss å anbefale noe annet en det BMW anbefaler selv. Tenk deg situasjonen at vi anbefaler het helt annet merke og du får motorhavari, hva da...

Når det er sakt så anbefaler BMW på sine tekniske hjemmesider Mobil 1, dette merke er etter min oppfattning like bra og kanskje bedre en Castrol. Blander vi inn mange andre merker så vet jeg at Valvoline (SynGard) er meget bra, du har også AGIP og STATOIL (LazerWay).

Hva som er apsolutt det beste for din motor er vanskelig å si, dette har jeg forsøkt å satt meg grundig inn i, men etter 20 års erfaring og uttallige leste tester så finnes det ikke noe fasitsvar. Alle de ovennevnte fabrikater kan man trykt bruke, men igjen å anbefale noe annet en det BMW anbefaler det tør ikke jeg. Min favoritt i dag er Mobil 1 ESP 5w-30.

Man må heller ikke bare se på fabrikant, man må se på spesifikasjonene på oljen slik at du får rett kvalitet og viskositet til akkurat din motor.

Gjør også oppmerksom på at det finnes mange andre "meget" gode oljemerker en de jeg har nevnt.

Jeg har forøvrig vært på Service med bilen i dag, da fikk jeg Castrol EDGE (FST) 0w-30, BMW ville ikke ha på noe annet....

Dette med olje er ikke lett, det handler litt om følelser også.

God helg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...