Julianv Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Merker grei forskjell med kompressor, men som flere over sier: Ingen "WOW"-effekt. Jevnt og pent drag, ikke som med turbo der det plutselig slår. Ingen endring i eksoslyd på min iallefall, men du hører kompressoren kvine pent og fint, spesielt ved 2200rpm.. Nå vet jeg ikke om det er skrupresse til 320? Er vel gjerne sentrifugal. Vil få litt mer turbo "følelse" ved sentrifugalpresse kontra skru. Uansett en fantastisk oppgradering som jeg absolutt vil anbefale. Tviler på du trenger å bytte noen deler i motor eller bensinpumpe, men sitt gjerne av litt ekstra cash just i case.. Forøvrig MÅ du bruke 98 vis du skal kjøre annet en pusekjøring i kø. Får rimelig feil tenning osv på 95 ved hardkjøring som tar knekken på motor veldig fort.
Espen02E30 Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 "Må" bruke 98. Hvis ESS skal gjøre det er det jo greiere, men vær forberedt på at det gjerne blir dyrere enn først tenkt. Ikke spør meg hvorfor jeg sier det. ESS kommer antageligvis til å overhale motoren din, noe som blir langt dyrere for deg kan jeg helst garantere Hvor har du det fra?? Er motoren hans innenfor på komp test (noe den sikkert er) osv overhaler dem selfølgelig ikke den.
Espen02E30 Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Merker grei forskjell med kompressor, men som flere over sier: Ingen "WOW"-effekt. Jevnt og pent drag, ikke som med turbo der det plutselig slår. Ingen endring i eksoslyd på min iallefall, men du hører kompressoren kvine pent og fint, spesielt ved 2200rpm.. Nå vet jeg ikke om det er skrupresse til 320? Er vel gjerne sentrifugal. Vil få litt mer turbo "følelse" ved sentrifugalpresse kontra skru. Uansett en fantastisk oppgradering som jeg absolutt vil anbefale. Tviler på du trenger å bytte noen deler i motor eller bensinpumpe, men sitt gjerne av litt ekstra cash just i case.. Forøvrig MÅ du bruke 98 vis du skal kjøre annet en pusekjøring i kø. Får rimelig feil tenning osv på 95 ved hardkjøring som tar knekken på motor veldig fort. Får skrupresse til 320 også
lassew93 Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 "Må" bruke 98. Hvis ESS skal gjøre det er det jo greiere, men vær forberedt på at det gjerne blir dyrere enn først tenkt. Ikke spør meg hvorfor jeg sier det. ESS kommer antageligvis til å overhale motoren din, noe som blir langt dyrere for deg kan jeg helst garantere Hvor har du det fra?? Er motoren hans innenfor på komp test (noe den sikkert er) osv overhaler dem selfølgelig ikke den. Overhale og overhale.. En motor som er kjørt 165k trenger plutselig et par nye deler dersom ingenting er byttet i løpet av den siste tiden...
hagenisse Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Min har bare trillet 113k, og var tilsynlatende i god form tidligere. Jeg har nå likevel både ny LMM og ny bensinpumpe... og ingen av delene er uvanlig å måtte bytte i følge ESS. Det jeg mente med at det er greiere at ESS gjør det er jo at de da faktisk kjører den på rulla, og vil se om det er eventuelle problemer man kanskje ikke merker ellers.
Espen02E30 Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Det er klart, sier seg jo selv. Men i min verden overhaler man ikke en motor ved å bytte elektriske komponenter rundt motor Er enig i at kronene ruller på, det som ble byttet på min ved montering var selfølgelig olje + filter, luftfilter, plugger men også 2x lamda, lmm.
hagenisse Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 I følge enkelte salgsannonser er jo bytte av olje (gjerne uten filter) en motoroverhaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå