Tsupra Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Heisann. Hvordan er det å få bygd om til 325 motor fra enten 318 eller 320? Er M50b25 motoren jeg har tenkt og sette inn. Hva må evt skiftes ellers? Takker for svar
Lamek Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Girkasse, mellomaksel, radiator. Også må du ha med hjerne, ews og nøkkel fra bilen motoren kommer fra om den har startsperre.
Tsupra Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Skrevet Mai 9, 2013 Okei, takker Det er det eneste for å få den godkjent på biltilsynet?
Lamek Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Nei da må du ha hele understellet.. er vel bare trommelbrems bak på bilen din.. Tror også vekta kan bli et problem da m50 motoren er mye tyngre.. setter du inn en m52 som har alublokk er det mulig det går greit da den er mye lettere... Er umulig å få endret vektene i vognkortet.
Tsupra Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Ja, jeg må vel skifte til en skivebakstilling Det var det jeg mente, at det var noe krøll ang godkjenning og vekta. M52 med alublokk vil si? Hvilken motor er det? Er ikke så godt kjent med de motorbetegnelsene skjønner du!
Thundercoil Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Det er sekserne mellom 1994 og 2001 (1999 kom M52TU med dobbelvanos++) Så hvis du vil ha 325 motor med alublokk (aluminium sylindre), blir det en M52b25.
Tsupra Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Planen er å få godkjent bilen med en 325 motor. Den m52b25 motoren, er det en vanlig e36 motor eller e46? Går det evt ann å skifte til en 325 motor uten å godkjenne, men fortsatt kjøre lovlig men forsikra som en 318is?? Eller er det rett og slett ikke lov å kjøre med en annen motor?
Thundercoil Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Det er nok ikke lov, nei! Lurer på om du kan forsikre som 318is, men motor må fortsatt være godkjent i vognkort. Det eneste du kan gjøre på den måten, er å kjøpe 320 med sekser og putte i en annen sekser. Ingen som kommer til å se forskjell (medmindre du putter i M3 motor). Da er det bare til å holde kjeft om motorbyttet og kose seg. (Edit: Motorbytte blir såklart lettere å godkjenne fra sekser til sekser, men er mulig å spare penger forsikringsmessig om du tar en slik "spansk en") Er ikke helt sikker på M52b25 motorene. Mener det skal være E36 og E34 med dem og 192hk versjonen, samme antall hk som med jernblokk M50b25, men du finner de også i 323 og 523. Samme alublokk, men såklart med modifikasjoner, siden 323/523 yter 170hk.
Tsupra Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Det var det jeg mente Ja, for 320 og 325 motoren er vel identiske Jeg får se litt her. Bilen er ennå ikke kjøpt, står mellom en 318 og 320, men 325 motor har alltid vært en must! Men da er vel enkleste utveig med en organ 320! Men må vel fortsatt bygge om til skivebrems og den slags eller?
Thundercoil Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Hvis det er en 318 har den trommelbremser bak. 320 og 318is har skiver foran og bak. Så med 316 og 318 som skal bygges om til 320 eller større, må det også byttes til skivebremser for å få det godkjent. Edit: Men det er veldig sannsynlig at 320 har for svake bremser, til tross for skiver foran og bak. Så ved motorbytte til 325, krever de nok at bremser samsvarer med økt motorkraft. Lurer på om det var en her inne som hadde 520 til 528, som bare trengte å bytte bakre skivene, selv om begge har skiver bak i utganspunktet. Hmm.
Kjell Z3 Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Hvis du ikke har kjøpt bil enda så bør du rett og slett kjøpe en 325, så enkelt er det. Da kan du kjøre uten å tenke på kontroller og godkjenning. Dett koster mer men det er det verd...
MaWeRiCk Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Hvis det er en 318 har den trommelbremser bak. 320 og 318is har skiver foran og bak. Så med 316 og 318 som skal bygges om til 320 eller større, må det også byttes til skivebremser for å få det godkjent. Edit: Men det er veldig sannsynlig at 320 har for svake bremser, til tross for skiver foran og bak. Så ved motorbytte til 325, krever de nok at bremser samsvarer med økt motorkraft. Lurer på om det var en her inne som hadde 520 til 528, som bare trengte å bytte bakre skivene, selv om begge har skiver bak i utganspunktet. Hmm. Riktig ! E36 328/528 har dobble/ventilerte skiver bak. 318iS-325 har enkle skiver bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå