Desko-K Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Hatt bilen på EU og det eneste som hindra meg fra å gå gjennom var brekket... irriterende! Helt ærlig så driter jeg i brekket, lei av å mekke... men finnes det noen verksteder som kan være slackere og la bilen gå gjennom med brekk? Brekket fungerer, er bare slapt... husker jeg gikk gjennom EU i kristiansand (husker ikke navnet på verksted) uten brekk (var enda dårligere den gang!). Når bilen står i oppoverbakke triller den ikke, kun i bratt nedover. Vaier skal være strammet så mye som mulig, men har ikke gjort dette selv og synes det virker innviklet. HVa blir neste steg da?
TM custom Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Er jo ikke akkurat så mye jobb at det gjør noe. Bare juster ut bremsebåndene. er gjort på et kvarter
Desko-K Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Skal være strammet så mye som mulig... er det bare å kjøpe bremsebånd sett da med fjærer osv og montere nytt, så stramme igjen?
manta-a Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Har du stramma på justeringa på klaver bak.Sjer strammern gjennom ene hullet i skiva.Gjort på ett kvarter som TM custom si.Slakk viran først og så stramme opp klaver og så stramme virer etterpå.Ikke nå affere.Tvile på att du treng nye klaver =)
bjalle Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Løft begge bakhjul fra bakken,hjulene skal begynne å gå tregt å dra rundt for hånd med 2 knepp på håndbrekket,juster så likt som mulig på begge hjul,har du dårlig brekk etter dette så trenger du nok nye bremseband.
Kjell Z3 Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Hatt bilen på EU og det eneste som hindra meg fra å gå gjennom var brekket... irriterende!Helt ærlig så driter jeg i brekket, lei av å mekke... men finnes det noen verksteder som kan være slackere og la bilen gå gjennom med brekk? Brekket fungerer, er bare slapt... husker jeg gikk gjennom EU i kristiansand (husker ikke navnet på verksted) uten brekk (var enda dårligere den gang!). Når bilen står i oppoverbakke triller den ikke, kun i bratt nedover. Vaier skal være strammet så mye som mulig, men har ikke gjort dette selv og synes det virker innviklet. HVa blir neste steg da? Håper jeg aldri er så uheldig å kjøpe bil av folk med en sånn holdning som du har.
Desko-K Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Håper jeg aldri er så uheldig å kjøpe bil av folk med en sånn holdning som du har. Du hadde vært heldig om bilen var til salgs, men det blir den nok aldri. Derfor prioriterer jeg det som er viktig for meg, ikke en potensiell ny eier. Er tross alt kun snakk om å utsette denne reperasjonen pga. jeg nettopp har gått over alt annet på bilen og jeg er over fristen. Ellers har bilen gått gjennom alle servicer siden 1997, så kanskje du ikke burde være så frampå om ting du ikke kan en dritt om...
Kjell Z3 Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Håper jeg aldri er så uheldig å kjøpe bil av folk med en sånn holdning som du har. Du hadde vært heldig om bilen var til salgs, men det blir den nok aldri. Derfor prioriterer jeg det som er viktig for meg, ikke en potensiell ny eier. Er tross alt kun snakk om å utsette denne reperasjonen pga. jeg nettopp har gått over alt annet på bilen og jeg er over fristen. Ellers har bilen gått gjennom alle servicer siden 1997, så kanskje du ikke burde være så frampå om ting du ikke kan en dritt om... Tja, når folk ikke gidder stramme håndbrekken men heller spør etter et slapt verksted som ikke bryr seg om at brekket virker, ja da ville det være rart om holdningen din skulle være helt motsatt på alle andre ting på bilen. Jeg kjenner verken deg eller bilen din, Men kjøpt bil av deg ville jeg garantert ikke gjort.
manta-a Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Men kanskje prøve det æ og andre har foreslått da =) Koste deg fint lite =) Bate litt svette =)
Desko-K Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 Jeg kjenner verken deg eller bilen din Alminnelig fornuft tilsier vel at du dermed bør holde kjeft... hva du sitter og innbiller deg er faktisk veldig uinteressant, gå ut og få deg litt frisk luft istedet? Men kanskje prøve det æ og andre har foreslått da =) Koste deg fint lite =) Bate litt svette =) Wiren skal ha blitt strammet så mye som det går i følge verksted... men skal nok gi det et forsøk selv i tilfelle de har slurvet. Så evt skifte bånd hvis det ikke hjelper. Takker for tips anyway.
Kjell Z3 Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Jeg kjenner verken deg eller bilen din Alminnelig fornuft tilsier vel at du dermed bør holde kjeft... hva du sitter og innbiller deg er faktisk veldig uinteressant, gå ut og få deg litt frisk luft istedet? Men kanskje prøve det æ og andre har foreslått da =) Koste deg fint lite =) Bate litt svette =) Wiren skal ha blitt strammet så mye som det går i følge verksted... men skal nok gi det et forsøk selv i tilfelle de har slurvet. Så evt skifte bånd hvis det ikke hjelper. Takker for tips anyway. Hvorfor det? Jeg kjenner deg ikke, men ser jo du sier at du ikke gidder fikse ting på bilen din som du ikke syns er viktige, du vil heller jukse bilen gjennom EU-kontrollen. Det sier vel ganske mye om deg som bileier , gjør det ikke?
SimenEliassen Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Samme problemet har jeg, kom ikke gjennom EU godkjenninga pga for dårlig bremseeffekt på parkbrems. Fikk også beskjed at den ''subba'' Kjedelig å må fikse det på verksted, koster jo 2-3 lapper?
Mariuse34 Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Koster 650,- å stramme brekket på verksted på en E39. Såfremt ikke håndbrekksko etc må byttes, men at det bare er slakt. Så slipper man å "jukse".
Desko-K Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Skrevet Mai 13, 2013 Hvorfor det? Jeg kjenner deg ikke, men ser jo du sier at du ikke gidder fikse ting på bilen din som du ikke syns er viktige, du vil heller jukse bilen gjennom EU-kontrollen. Det sier vel ganske mye om deg som bileier , gjør det ikke? Innså nettopp at du er et forumtroll, og dermed ikke verdt å bruke mer tid på. Du får fortsette wankinga di et annet sted.. Takker for alle svar, skal kjøpe et bremsesko sett i tilfelle stramming ikke er nok og gå løs på jobben senere i uka. Fikk utsatt frist så skal gi det et forsøk. Hadde bilen på verksted pga annen jobb og ba de stramme brekket men syns det var rart det var like slapt etterpå...
Rogeren Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 Wirer skal ikke strammes, kun justering inni "tromler". Om verksted har justert på wirer, vet de ikke hva de driver med. sent by me, with Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå