KristianOrh Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Hei, Lurte på om noen har erfaringer med chiptuning av bmw F30? er en 316d 2012 modell. Hvilken chiptuning er evt den beste?
FritzP Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Pr. i dag er det ingen som kan chiptune disse modellene. Det er ingen av produsentene av chiptunerutstyr som har "knekt coden", men det kommer nok sikkert i fremtiden. Inntil da er men nødt til å montere en "piggy-back" om en viløke effekten, det er faktisk det også Hartge gjør på disse.
gallay Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Pr. i dag er det ingen som kan chiptune disse modellene. Det er ingen av produsentene av chiptunerutstyr som har "knekt coden", men det kommer nok sikkert i fremtiden.Inntil da er men nødt til å montere en "piggy-back" om en viløke effekten, det er faktisk det også Hartge gjør på disse. Say what? Hvor henter du slik info? Les her først : http://www.hartge.de/e/bmw_motor_6577.html
FritzP Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Ja, du linker jo direkte til det jeg sier, her ser du den piggy-back boksen som Hartge selger. Den ser mistenkelig ut den som Steinbauer selger, skulle ikke forundre meg om det faktisk er de som leverer til Hartge.
gallay Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Ja, du linker jo direkte til det jeg sier, her ser du den piggy-back boksen som Hartge selger.Den ser mistenkelig ut den som Steinbauer selger, skulle ikke forundre meg om det faktisk er de som leverer til Hartge. Ville ikke tvile på hartge, da det er et seriøst firma som har flere års erfaring med bmw. Det er hvertfall 3'års garanti på disse boksene, men mulig er det vits i å vente til det kommer noe mer effektivt, da jeg personlig synes de er litt for svake til den oppgitte prisen.
KristianOrh Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Ser ingenting på den linken til 316d? eller er det bare jeg som er dum..
eilefsen Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Er bare til 320d ettersom jeg ser... men å betale så mye for en "gammeldags" bokstuning, er det samme som å kaste pengene i dass spørr du meg. bedre å vente til normal odb tuning kommer, sikkert ikke så lenge til
FritzP Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Er bare til 320d ettersom jeg ser... men å betale så mye for en "gammeldags" bokstuning, er det samme som å kaste pengene i dass spørr du meg. bedre å vente til normal odb tuning kommer, sikkert ikke så lenge til Å kaste pengene i dass var vel å ta noe i.., jeg er ikke i tvil om at tuningsboksen fra Harte, eller Steinbauer som jeg mistenker produserer denne, vil gi mer effekt. Jeg vil anta at dette er en litt mer sofistikert variant enn bare en railtrykksensor manipulator. Såvidt jeg har sett så er denne koplet opp på flere sensorer og muligens også på hver enkelt injektor. Hvor bra en remapping faktisk er varierer veldig, ofte er det som kommer fra de kjente tuningsfil-leverandørene hastverkarbeid, jeg har sett endel filer fra sånne og alt er ikke like bra. For skikkelig remapping ville jeg vendt meg til noen som har spesialisert seg på det de tilbyr. Dessverre er det enda ikke tilgjengelig utstyr for remapping av F-modellene til BMW, men jeg vil anta at dette kommer etterhvert. Dette er jo fortsatt biler med garanti, og jeg vil tro at det er de færreste som vil ta sjansen på å remappe disse enda, da er jo en tuningboks et greit valg om en vil ha mer effekt. Og forøvrig, Steinbauer leverer til hele "rangen" av F30 serien's dieselmodeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå