Forbiss Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Fekk henta mitt nye senkesett på posten i dag og har kikka litt på det nå i kveld. Det ser ut som eg har fått bakfjærer til sedan og ikkje touring. Er det virkelig forskjell på dette eller kan eg bruke dei fjærene eg har fått? Er ikkje "bare" å sende fjærene tilbake heller pga har bestilt dette frå et firma i Tyskland. Har og sjekka på realoem.com om sedan og touring går om hverandre men eg finner ikkje fjærer der til hverken e90 eller e91. Bakdemperene er like på sedan/touring og framme skal det være likt. Men blei veldig i tvil om fjærene bak? Nokon kloke hoder med gode innspill her?
AutoMartin Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Umiddelbart tenker jeg at det må være forskjell på fjærene, siden stasjonsvogna nok veier noe mer bak og også kan ta mer last i bagasjerom, ergo sterkere fjærer. Men forhåpentligvis har andre her på forumet også noen, kanskje mer sikre, innspill rundt temaet....
Lars89 Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Sjekka på Koed og GS og det er forskjellige senkesett til E90 og E91. E90 og E92 bruker det samme. E91 og E93 bruker det samme. Er rimelig å anta at dette er pga vekt.
eilefsen Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Det er nok akselvekta som er forskjell på fjærene ja, men sikkert samme utforming og innfesting. har du derimot xDrive, så er det anderleses igjen... at det ikke bare er mulig å ha samme fjærene på alle modellene i samme familie? Merkelig opplegg syntes jeg... må jo være biligere å produsere også
Forbiss Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 Har sittet å lest litt i TUV papirene nå og det stemmer at det har med tyngde å gjøre. Touring har 0,5mm tykkere gods i fjæra, har 0,25 runder mer på fjæra og den er 5 mm lenger enn fjærer til sedan. Forbanna drit. Men har sendt mail til firmaet eg kjøpte det frå. Håper dei ordner opp i saken fort som fy. håper eg slipper å sende tilbake heile asken eg fekk. At eg kanskje bare kan sende bakfjærene. Men det får eg vel svar på etterhvert. Takk for hjelpa så langt folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå