IIemilie Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Hatt en episode da bilen starta men fuska og daua ut, gjentok dette et par ganger samme skjedde, venta litt starta igjen og da kom den seg. kunne høres ut som den ikke gikk på alle sylindra et par minutter, før den gikk helt reint igjen og ikke opplevd dette igjen. Coil? pluggledninger? luftmengdemåler? topp pakning? Hva kan det være, noe å bry seg om intil videre? Er også et annet fenomen, til tider ryker det en del hvit røyk av eksosen men lukter ikke kjølevæske. kan det fortsatt være toppen, eller er det en annen forklaring, katalysator som gjør det Tempen er fin og jeg tror ikke den bruker mye vann el olje, men virker som den er konstant våt under på en måte. Noen innspill? Tusen takk på forhånd
Magnus_bmw Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Du kan jo begynne med og fortelle hvordan motor det er snakk om, så kanskje folk gidder og engasjere seg litt mer
IIemilie Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 Tusen takk for svar =) Det kan jeg jo gjøre =)
FredrikE24 Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Småkjører du mye? Hvit røyk er ofte kondens(vann) som dannes i eksosen når eksosanlegget går fra "halvvarmt" til kaldt. Fuktigheten i lufta inne i eksosen går over til vann Når du starter bilen og eksosen begynner å bli god og varm damper det av eksosen. Helt normalt. Er det konstant vått på asfalten bak bilen er det kanskje noe å se på videre. Mitt motto er når det gjelder bil, og funker alltid:"Funker det, ikke rør det". Jeg er personlig redd for å bare skru på ting som det ikker noe galt med. Er kanskje dumt av meg å si det, men er vanskelig å reparere en feil som ikke alltid er der. Jeg tror i ditt tilfelle at motoren hadde surnet. Litt småstarting, overgang fra kulde til varme etc. kan forårsake den slags tullball. Har en nyere bil i heimen, en E39, med en toliter. Skal jeg kjøre den ut av garasjen og jeg stopper bilen og like etter igjen skal starte den og stopper den like etter igjen, så blir den tilslutt så sur at den ikke har lyst til å fyre.. Er rett og slett innsprøytningssystemet som gir mye bensin ved kaldstart som repeterer seg hver gang man småstarter på kald motor, med sur motor som resultat.
IIemilie Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 Takk for svar =) mye småkjøring, stopp og start og mye skvettfylling så du har et godt poeng der, er ikke noe vann som lekker ut av eksosen =) har noe oljesvetting midt under og eksosen lukter veldig utbrent olje, men merker ikke noe særlig forskjell på peilepinnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå