Gå til innhold

2 stk breyton gts 10" med 285/25/20 ET 35 til salgs.

Share

Anbefalte innlegg

Heisan.

Har 2 stk breyton gts Silver 10" ET 35 med 285/25/20 Hankook Ventus S1 Evo til salgs.

Felgene er så og si nye, di er kjørt maks 1000 meter. Selger disse da xdriven min ikke vil

akseptere den lille forskjellen på rullemotstanden som er.

images?q=tbn:ANd9GcSlRd0VJS7_V4xtr4-JkefLPbmofLIfCc7yjlmnF0SSaDX7dq0r

Bilder av felger og dekk kommer.

Selger disse mot min vilje da jeg dessverre ikke vil offre driverk mot utsende.

GI BUD

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over dette. Jeg har 245/30/20 Hankook Ventus S1 Evo foran.

Det skal være en differanse på 6mm ifølge dekk kalk, jeg måler differanse på 4mm.

Begge deler er under 1 %, alikevel får jeg nykking ved kjøring. Hvis du har erfaring tar jeg imot hjelp med stor takk. Men jeg har googlet side opp og side ned i alle bmw forum, og ingen har samme problemet som meg.

Edit: Dette problemet er ikke med orginal felger og dekk: 245/40/18 på alle hjul.

Har også kjørt med 245/30/20 på alle 4 hjul uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker 275/25/20 så har du den "vanlige" forskjellen mellom framdekk og bakdekk dvs som feks. 225 og 255 (som forøverig står i døra mi som godkjent på xDrive'en min) og som faktisk er større differanse en det 285 har til framdekka.

Uansett, så kan det ikke være felgen som er problemet. da bredda ikke har noe med rulleomkrets å gjøre...

Om du har kjøpt disse dekka hos forhandler etter anbefaling fra dem, så hadde jeg sagt at dette går ikke og heller prøve med 275 bak og se om det hjelper.

Jeg syntes det uansett høres merkelig ut at den ikke takler så liten forkjell som det som er tilfellet her... på quattro hos audi, så takler det systemet intil 6km/t forskjell i hastighet fra framme til bak, som er ganske mye... og ville tro at xDrive systemet ikke er så mye anderledes lagt opp uten at jeg har forska så mye på det :)

Du har ikke vært å sjekka om det er noe galt med xDrive hos deg? syntes det er veldig merkelig, for den skal uten problem tåle den forskjellen, som jo er minimal... er jo bare 0,69% mindre :) mens den forskjellen som er anbefalt er jo 1,45% mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjører 275/25/20 bak vil jeg få en større differanse enn jeg har nå. Da vil jeg i fløge denne dekk kal: http://www.rimsntires.com/specs.jsp få en differanse på 10 mm altså 1.5%.

Så i dette tilfelle vil det bare forværre situasjonen. Derimot hvis jeg går for 295 bak isteden vil jeg har 100 lik rulleomkrets. Men da er jeg usikker på om dette vil subbe i skjermen.

Jeg VET at Bmw sitt 4 hjul system er mye mer tollerang enn Audi sitt. Så det er det ingen tvil om.

Jeg har selv kjekket bilen for feilkoder uten å ha funnet noen. Men selfølgelig bmw verksted har sikkert et mer avansert diagnose verktøy enn meg. Men jeg har som sakt ingen feil på DTC systemet på bilen i følge mitt diagnose verktøy.

Når det gjelder han jeg har handlet Felger og dekk fra så stiller han seg underlig til situasjonen og har desverre sluttet å svare på mail foreløpig. Så her er jeg litt alene om problemet.Men jeg har TUV papirer på felgene der det beskrives at den dekk dimensjonen jeg har er anbefalt å bruke på min bil med Xdrive.

Så jeg er 100% enig med deg at dette burde gå, og det samme sier alle andre forum rundt om kring. Men slik er desverre ikke situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det høres veldig merkelig ut hele greia, så med all info jeg har fått, høres det ut som om det er noe feil på xDrive systemet ditt... for etter å ha lest litt om xDrive, så har det mange likheter som quattro med torsen kobling, som jeg kjenner ganske godt til. Har samme trekkraft 40/60 og virker som om det skal være ganske likt mht. hastighetsforskjeller.

Hva slags bil er det du har forresten? og hvor holder du til?

Om det er en forholdsvis ny bil, så burde jo et bmw verksted kunne sjekke dette på noe form for garanti, for jeg ser mange steder på nettet at mange kjører med akkuratt samme oppsett som deg...

Alternativet da er jo å ha like felger og dekk rundt om, og det blir litt... ja, kjedelig :) da hadde jeg nok satsa på orginale istedetfor :)

Nå er vel salgstråden ødelagt, men siden det sto at du helst ikke ville selge, så tenkte jeg at da kunne vi kanskje prøve å løse det, men det er vel vanskligere en antatt høres det ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse på en BMW E61 530D XD. Og jeg holder til på sørlandet ca 1 time fra Kristiansand.

Bilen er en 2007 brukt importert kjørt 143 000km ca. Så garanti vet jeg ikke helt.

For å si det slik så vil jeg heller beholde felgene enn å selge. Men jeg har veldig dårlig erfaring med BMW verksted når det gjelder spørsmål om forskjellige dekk fremme og bak.

Jeg synest også det er veldig merkelig hvis jeg har noe feil med xdrive systemet, at det er bare forskjellige dekk bredder som greier å fremprovosere dette.

Men ja det kan være du har riktig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...