Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Har de siste månedene hatt litt problemer med 520'en, men tok en stund diagnose for en stund siden og fikk opp feil på luftmassemåler. Symptomene er at bilen går litt ned på turtall (noen ganger helt ned til 0 og dør ut) i det jeg ruller inn i et kryss og farten blir mindre. I tillegg er også bilen "tungstarta", altså den starter alltid, men før brukte den, si et halvt sekund for å starte, mens man nå må kinne i 1,5 - 2 sekunder. Ikke at det er et problem, men litt irriterende.

I dag tok jeg ut luftmassemåleren (for da skal jo ikke problemene være der om feilen ligger i lmm?), men den var fortsatt "tungstarta". Kjørte ikke avgårde for å teste om den døde ut, da jeg regner med det MÅ være forårsaket av lmm, i tillegg til at det kan hende jeg må kjøre en stund før det skjer.

Svar mottas med takk :)

Lite tilleggspørsmål som ikke har noe med dette å gjøre, men noen som vet hva som MÅ byttes ilag med motor ved ombygging av 520i til 528i? Girkassa går vel overens. Ledningsnett, hjerne?

Mvh. Atle :) God søndag!

Skrevet

Prøvd å få tatt en ny diagnose å se om det har dukket opp noe nytt. Det er egentlig det beste stedet å begynne... Kanskje falskluft?

Skrevet

Blandingsforhold er vel nok hovedproblemet her, enten for mye/lite luft eller bensin! Har du sjekket tennplugger, dyser osv?

Angående ombygging av 2l til 2.8l så MÅ du ikke bytte girkasse, men er greiest. Ledningsnett og hjerne er det samme. Så i hovedsak trenger du bare motoren og girkasse (530d) kassen går også og tåler opp til 1000nm, men da må du ha en "overføring" for at den skal gå på.

For å få bilen godkjennt ombyggd trenger du bare å skifte til slissa skiver bak og ha alle papirer i orden såklart 8)

Skrevet

Tennplugger er nye, så det er hvertfall ikke problemet. Plugghetter og diverse annet også, men vet ikke hva som kan forårsake det.. Får prøve en ny diagnose

Forresten er den "tungstarta" på både varm og kald motor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...