Gå til innhold

Rattle lyd s50b30

lorve
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått en ulyd i m3 motorn min.

Har lest at rådelagrene er "svakhet" på desse.

Legger ved en film med lyden. Er den metalliske lyden jeg snakker om. hvinelyden er dynamolageret.

Noen andre ting så kan lage slik lyd tro?

Oljetrykket er ikke noe og si på 2 bar ved 50 graders olje. Har aldrig mistet oljetrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å spille av video i den linken du har gitt oss :roll:

MEN, er tidligere eier av E36 M3 og kan underskrive på at det er en slags metallisk klang som er markant på tomgang, som er der og skal være der. Kan høres ut som tikking, men det er mangel på oljetrykk til toppen som fører til "tikkelyden" som er der org (vil jeg anta).

Forresten, siden du skriver at den har fått en ulyd og ikke alltid hatt det, ja da er det mer usikkert 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Filmen virker her vertfall. :) opner den seg ikke?

Lyden er ikke tilstede på tomgang. Er kun ved lett rusing så kommer det noen metalliske lyder av og til. Veldig vanskelig og lokalisere lyden da den forplanter seg gjennom hele motorn. Ved hardere rusing er det ingenting. Kommer kun ved varm motor.

Har en mistanke om at et rådelager har gått rundt men da burde det vell heller vært konstante klakkelyder på tomgang. Er visst ikke uvanlig på desse kan det se ut som.

Merkelig hele greiene.

Lyden er så lite fremtredene at jeg vet ikke når den kom eller om den var der når jeg kjøpte motorn. Men synst det har vorte værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke spilt av fra pc jeg heller, men funker på mobilen.

høres ut som du snart må bytte dynamo. for den overgår den andre lyden du snakker om.

men syns det høres ut som noe vanos rattle lyd om jeg hører riktig.

høres den mest på tomgang eller når du gir gass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp venter på å få den tilsendt. Jævlig kor den hyler :)

Er når jeg ruser den lett ja. På tomgang er ikke det noe lyd. Men har lyttet til vanos med et stålrør og er ikke den som lager lyden. Smeller liksom skarpt fra motorn. Skal prøve å koble fra multireima. Få lyden bedre frem og legge ut ny film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det ikke er rådebank da. noe det pleier å være på s50b30.

jeg har ikke noe bank fra s50b30en min, men tok ut rådelagrene kun for å kontrollere dem.

å en råde er lettere brent også rådelagre på samme sylinder har begynt å løse seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær!

På 1:05 og utover høres den godt!.

Bilen blir ikke startet mer nå. Vil ikke fucke råden.

jpse36: Ja er merkelig at det skal skje så mange. Må nok av med bunnpanna å sjekke ja. Er det bank må nok veiva slipes også... Hvilket oljetrykk hadde du? Var det synlige striper i lageret eller? Noen bestemt sylinder som bruker og få bank på s50?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...