Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier så går ikke M3'n på alle 6 sylindre lenger. for en stund tilbake bytta jeg lambdasonder pga fusk og det hjalp. Eneste var at bilen gikk litt ujevnt på tomgang. Virker ikke som den går på alle 6 hele tida, og bilen rister litt som følge av det. tomgangen er på cirka 600 omdreininger. er det vanlig, eller lite? Er en slange fra luftpumpa som er morken, så tenkte å bytte denne. Lurer på om det kanskje gjør at bilen ikke går helt reint på tomgang.

Men her om dagen tok jeg motorvask. Spyla med høytrykk på selvvasken på Statoil kjapt, før jeg spraya på meguiars motorvask, og spyla godt av igjen. holdt god avstand når jeg spyla av, og siden det er såpass bra med plastdeksler på S50B30 trudde jeg det ikke var noen fare å spyle av. Når jeg skulle starte opp bilen var det en skurrelyd fra motor+en høy hvinelyd. Prøvde å skru av bilen ganske kjapt, men selv om nøkkel var vridd helt om, så sto motoren å gikk ennå :? skrudde da på igjen tenninga. etter hvert roa lydene seg og bilen gikk normalt.

Etter det har den vært litt verre å starte et par ganger, og nå går den ikke på alle sylindere lenger i det heletatt omtrent. går på 4/5 sylindere, og når man nærmer seg 3000 omdreininger så begynner den å tenne på alle 6 etter hvert. Noen som har tips til løsning på dette problemet? forbanna irriterende, er sånt piss jeg ville slippe med BMW.

Skrevet

Merkelig, men jeg vet hvertfall at m50/52 er veldig fintfølende når det gjelder motorvask. Skal ingenting til før det kommer vann nedi tennplugghullene.

Regner med det da er det det samme på din motor...

Skru ut en og en coil og tørk fritt for vann!

Skrevet

Vinelyden var nok bare fordi reim og reimhjul var vått. Vis den ikke går som den skal etter motorvask så ville jeg starter med å ta blåsespissen og blåst tørt nedi rundt pluggene, pluggkabler, coil og alt annet av kontakter/elektronikk det kan ha kommet Vann i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...