Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fant ut at bredbåndlambdakitet i 325ix'n har analog utgang som jeg kan kople inn i sprutet, så skal gjøre det imorra tenkte jeg, er samme merke som den jeg har i 323'n, så burde være å bare bytte selve sentralboksen så jeg får den analoge utgangen. de er klin like bortsett fra den utgangen og analog måler på ene men digital på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye felgene hentet, tviler egentlig at de passer bak menne hehe, finner ut om det lar seg gjøre når nye understellet er på hehe

 

DSC_1119.jpg

 

Orginal Alpina 17" felger 2st 17x8 et46. 2st 17x10 et28

 

var visst masse interesse for de, men han gadd ikke sende de og jeg kunne hente såe :P

 

får sette de på 7'rn om de ikke passer på e30'n hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket understell skal du ha?

Fram må du sikkert bruke spacer, bak så passer det akkurat, eller akkurat ikke, vil jeg tippe.

Alle "vanlige" 5x120 bakstillinger er litt breiere enn org, og mine 4x100 10" et 19 sitter mer eller mindre flush. Dine bakhjul sitter 8mm lengere inn, så da beror det på hvor mye breiere den nye bakstillinga er, eventuelt hvor mye du har/skal valse

Fine hjul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er z3m som skal bak og e36 m3 foran, om ikke det blir adaptere for å få på brems fra e36 på 51mm beina heller.

 

er nok ikke lenge til jeg setter på 5x120 bak ivaffall, må bare sjekke om jeg har noen drivflenser (riktig navn?) som passer inn i e30 188diff og z3m aksler,

 

har noen som er laget så 210diff aksler passer på e30 188diff, så om z3m akslene er like store så har jeg nok det som trengs, evnt må jeg ha en z3m diff, og det er jo lett å skaffe........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drevi å justert litt på sprutet idag,

 

blant annet til 6 sylindere istedet for 4 8-[ 8-[ 8-[:whut: :whut: :whut: (syntes gangen var litt rar, men pga fordelertenning så er det jo begrenset hvor ille det kan bli)

 

gikk med en gang bedre,

 

og fant autotune funksjonen (registrerte programmet så da kom den funksjonen opp, tabellen jeg har nå går meget fett, så justerer seg nedover etterhvert som jeg autotuner)

 

men har et "problem" har en kjølevesketemp måler på sprutet, regner med den er koplet på org motorhjerne sensor i pnp kdfi boksen, er jo ikke stort mye annet som er mulig å måle tempen på så.

 

men den stemmer ikke overens med temp måleren jeg har i bilen, og den i sprutet går opp til langt over 100 grader når den i bilen sier 50-60 grader.

 

men den hopper og spretter litt om jeg ruser motoren, ikke mye, men litt, så er nok noe forstyrrelse ute å går der.

 

men la merke til når jeg byttet sensor på bilen at måleren ikke går i null med ledningen frakoplet. burde jo det, prøve å skru av å på bilen med pluggene av og, står fortsatt på 80 grader som før, så mistenker noe krøll et sted.

 

har forøvrig endret til e30 325i temp sensor i instillingene på sprutet. og ifølge google så skal det stemme (dobbeltsjekket motstandsinfoen)

 

bilen blir helt rar og vil ikke gå noe serlig når den blir så varm at tempmåleren i sprutet bikker over 100 grader. så fåkke titta mye mer før den er kald :-k

 

 

men har en lyd når motoren stopper jeg ikke liker helt nå, kan høres ut som viskosevifta f.eks som har skrangle lyd og hører at den stopper senere enn motoren, men den står stille selv om lyden er der, forske mer på det imorra,

 

 

skal aldri være enkelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten fikkikkesovesågikkutigarasjenågjordenoeistedet update

 

fått ordnet ledninger til vanntemp, lufttemp, bankesensor, og launchcontrol fra hjernen.

 

så la temp sensorkabelen utenom org nett tilfelle problemet lå der, men viser samme feil måling lell.

 

må få lagd sted å montere lufttempsensor, men den fungerer ivaffall, samme med bankesensor,

 

launchcontrol blir sikkert ikke brukt, men la ledningen ut av hjernen ivaffall.

 

noen bilder

 

DSC_1120.jpg

 

DSC_1121.jpg

 

DSC_1122.jpg

 

DSC_1123.jpg

 

DSC_1124.jpg

 

og et lite humorbilde :P

 

IMG_247760361404340.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble gjort noe igår og.

 

fikk tatt av ene trykkrøret og montert inn tempsensor der.

 

funker :P

DSC_1126.jpg

 

bare lurte på en ting, er det meninga at det skal piple opp en grei mengde olje ca der rundingen er på bildet?

 

be02522f-3998-41db-a7e3-aed692bb550a.jpg

 

 

 

ikke en voldsom sprut akkurat, men pipler greit opp der.

 

just asking :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...