Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motor skal i ein e36. Men om motor kommer fra e39 eller nåke anna så går det fint. Har du ein m52b20 uten ecu så går det fint da bilen er ein 320. så alt utenom b20 må eg ha ecu med!

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei.

Jeg har M52B20 motor fra en 1997 520i. Motoren ble byttet ut pga ombygging til 528.

Jeg maatte bytte om bunnpannene, saa bunnpannen fra en E36 motor foelger med.

Motoren gikk helt fint da den ble tatt ut av bilen for ca 2 mnd siden. Den er kjoert 279.000. Ingen ventiltikking

eller andre ulyder. Den var sprek og. Toppdekselet ble ogsaa byttet om siden 2.8 motoren kom fra en 1995 mod 3 serie, og de har

soelvlakkert deksel. Motoren er ren og fin inni, saa den er blitt kjoert paa gode oljer som ikke har lagt mye slagg igjen.

Diverse deler er skrudd av motoren(tror det er eksosmanifoiler, starter, dynamo,servopumpe og vei- og kamsensorer), men dette er deler som du har fra din defekte motor. Ny bunnpannepakning(eller silikon) og

toppdekselpakning, saa er motoren klar til ny innsats. Denne motoren har mange km igjen hvis den fortsatt blir tatt godt vare paa.

Motoren koster 2.000 kr.

Jeg bor i Stavanger, saa det er ikke saa langt unna deg. Motorkran og manuell truck har jeg, saa det er ikke noe slit med aa laste motoren

opp paa en henger eller inn i en bil. Motoren ligger klar for henting.

Ellers passer ikke M52 dobbelvanos motorene fra 1999 mod. til din bil. Da maa det i tilfelle gjoeres store forandringer.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...