Gå til innhold

Vannlekkasje, høyre side, bak, E61

landrange
 Share

Anbefalte innlegg

Det kommer vann inn høyre side bak når det regner. Bilen, E61. På hylla som er over batteriet og nederst under batteriet samler vannet seg. Noen som har vært borti lignende? Og som vet hvor vannet kan komme inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du panoramatak ? da er det mest sannsynlig drenerings røret fra taket og ned som er plugget og vannet finner en annen vei ! fiks det asap før styreenhetene dine ryker ! ut i fra det jeg ble fortalt på bmw var det normalt at de ble plugget av diverse drit som samler seg når taket er åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, har panoramatak ja. Blir veldig lit brukt. Er vel da drenerings-slange/rør høyre bak som tett. Hvordan kommer jeg lettest til? Er vel best å ta trykkluft og blåse inn fra undersiden? Men hvor finner jeg røret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i fra hva jeg forsto måtte man ned med taktrekket- er ikke noe jeg har begitt meg ut på, og har latt vær å bruke det etter jeg fikk høre det selv. er en dritt jobb og ned med taktrekk- hvertfall få det opp igjen uten å måtte vaske som en helt (har grått taktrekk :/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned med taktrekket? Så festlig! Gleder meg allerede. En jobb jeg virkelig ikke ser frem til. Hadde håpet vannet kunne ha kommet inn ved baklykten eller noe sånt. Da jeg skulle hjem fra jobb i dag måtte jeg ha startkabelhjelp. Kan fuktighet ha laget krøll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte tipset jeg fikk, dra løs dreneringsslangen til takluken som ligger inne i bakskjermen, over batteriet, og har midlertidig plassert slangen slik at vannet renner oppi en boks som jeg har plassert der. Og vannet samler seg i boksen. Skjønner ikke hvorfor det kommer vann når takluken ikke er i bruk, er det ikke tett i tetningslisten rundt takluken? Problemet nå er at nederste del av slangen ligger utilgjengelig til og for å komme til den må jeg muligens til fra undersiden? Jeg må få staket opp eller blåst opp med trykkluft, og satt på igjen slangen riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...