anjobanjo Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Har en BMW E 36, 1994 og har hatt den i snart 3 år å har gått som en klokke å ingen spess feil.. Men den begynte å fjuske plutselig når jeg var å kjørte. Har ikke peiling på hva det kan være, men den hopper å napper veldig KUN når jeg kjører sakte. Motoren går veldig ujevnt å vet ikke om den skal fortsette eller slå seg av, og når jeg står i ro så slår den bare seg av så lenge jeg ikke gir litt gass. Må også kjøre fort hvis den kommer seg fram.. Kan selvfølgelig være tennpluggene, men da må den jo bruke mye bensin å det har den ikke gjort.. Den smånapper av å til når jeg kjører fort å, men det er veldig lite.
Muztang289 Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Å få et høyt bensinforbruk har ingenting med om pluggene er dårlig eller ikke, en tennplugg har kun en oppgave og det er å tenne luft og bensin som du sikkert vet ifra før. Om pluggen ikke klarer å antenne dette så vil motoren bare dytte dette videre uforbrent ut i eksosen. Det eneste tapet på dette er ugjevn gange og mye dårligre ytelser. Start med å skru opp pluggene og se om alle gnister og hvordan farge det er på dem for å se om forbrenninga er riktig. Problemet kan også være gåen luftmengdemåler eller lamdasonde, dette kan resultere med et høyere forbruk av drivstoff.
carburetion Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Går motoren fint når den er kald? Nykking kan du få av gåen oksygensensor/lambda. Du burde sjekka alle luftslanger. Falskluft på eldre motor er ikkje så veldig uvanlig.
anjobanjo Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Skrevet Mai 14, 2013 Va visst slangen fra luftfilteret til motoren som var morknet å var ikke helt skrudd igjen! Gjett om jeg er letta! Takk for svar btw! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå