Moeraa Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 har kjør full syntetisk olje på min 520, men merker at den bruker litt mye olje, ( ikke lekasje ), far til en kompis foreslo halv syntetisk olje. er dette no go, eller vil det bli bedre? hva er best?
TM custom Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 Vil ikke bruke mindre olje av halvsyntetisk. Det er bare billigere fremstilt olje. Bruk helsyntetisk og neste gang du skifter olje så kjør en flaske motorrens. Kan ambefale protec engine flush, har sett flere oljeforbruk stoppe etter en flaske med dette
Moeraa Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 hvordan gjør jeg det da? bare fyller den i olje tanken når sammen med gammle olja? eller med nye olja? eller uten? :/
TM custom Skrevet Mai 16, 2013 Skrevet Mai 16, 2013 Varme opp motoren, hell en flaske i den gamle oljen, la motoren gå i 15 min med litt rusing i ny og ne, tapp oljen, skift filter og hel på fersk olje. Dette er flasken jeg ambefaler http://www.bedre-bil-motor.no/Lubrication-System-Cleaner får kjøpt det på meca. vis det er mye avleiringer rundt stempelringene så vil bilen bruke olje og dette fjerner avleiringene.
Moeraa Skrevet Mai 16, 2013 Forfatter Skrevet Mai 16, 2013 da prøver vi dette om 1000km har kjørt 6000 siden sist olje bytte, å den har gått fra maks til min på måleren :/
TM custom Skrevet Mai 17, 2013 Skrevet Mai 17, 2013 Maks 0,5l per 1000km er det bilindustrien anser som godkjent oljeforbruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå