Aksdal Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 Her kommer litt info om hva jeg styrer på med om dagene. Bygget egentlig denne bilen i 2012, med S38B38, men nå har jeg byttet til M50 Turbo, litt nytt i understell osv. Bilen er en 89 mod 325iA tatt inn fra Tyskland og bare momset. Denne skal kun gå på bane. Motor; M50B25 støpejernsblokk,borret og planet. ARP studs bunn,bronsebelagte veiv og rådelager. ARROW råder CP smidde stempler Copperings Pakning ARP studs topp Spesiallaget motorfeste for plassering av turbo,M3 motorfester. Garret GT42R76 turbo m/tillaget vannkjøling. SPA Støpejernmanifold m/ekstern Wastegate Turbosmart 38mm WG Høytrykks-oljepumpe. 3" trykkgate,med 300x600x100 IC Walbro bensinpumpe/660 ccm dyser. Autronic SM4 v.1.09 Driv: Fidanza ALU-svinghjul/ Sinter ufjæret lamell og Sachs trykkplate. 5 Trinns M3 girkasse (ZF) Custom mellomaksel 188 Diff med 3.64 og sveist. Her kan dere se hvor rustfri dette karosseriet er! Her har jeg aldri vasket eller lakket eller noe! var sånn når den kom inn til Norge Sånn så bilen ut våren 2012. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2013 Her kommer litt byggebilder fra førstegangen den ble bygget. FIA godkjennt skrudd bur fra Sparco Orginal og kjedelig S38B38 HPO Radiator fra Kimmit, men V70 vifte og Hjemmelaget viftekappe. Funket sinsykt bra! Kappet litt av fronten for å få plass til viften, ble akkurat plass nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2013 Vårmønstring i Bergen 2012 Gatebil Våler 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AdrianK Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2013 Dette er ikke plasti dip, dette er god fart gjennom sandfellen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2013 Så var det ut med motor og inn med M50. Det ble litt dårlig plass da Intercooler, radiator og vifte bygger over 30 cm. Så da var det ut med motor og kappe i torpedovegg: Her ser dere grunnen til at jeg ville kappe så stort hull. Da har jeg god plass til WG Ikke akkurat noe karosseriarbeider, men det blir nok tett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2013 Nå blir motor flyttet ca 10 cm. bak, og da bruker jeg bare hullene i blokken som er litt lengre frem en de orginale. Er kanskje hullene til E34 fester? Fikk i allefall akkurat plass til 10cm tykk Intercooler, og den store radiatoren, så håper jeg slipper kjøleproblemer i sommer! Mer bilder kommer etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2013 Har fått på alu innsug og fått lakket topp dekslene: Og fått montert pedalbox fra OBP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2013 Har ikke prøvd innsuget på motoren, med motoren i bilen, men tror det kommer til å treffe torpedoveggen, så ser ut som jeg må sveise det litt om.. Syns det var litt VEL lange trakter for å være ment som turbo innsug. Innsuget kommer lengre ut fra motor enn orginal innsuget. Noen som har prøvd dette innsuget på M50 i E30? Ganske sikker på at det kommer i konflikt med alle slags bremsekraft forsterkere. Link gjerne til bilder om du har noe!? Pedalboksen er jeg veldig spent på om kommer til å funke. Har E36 compact skivebrems bak og Wilwood 4 stemplet 285mm fremme. Om noen har noe erfaring med dette, kom gjerne med innspill. Coiloversene er fra BCRACING.no XYZ Driftspec med oppned ekte coilovers bak. 10kg fjærer fremme og 9 kg bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet Mai 21, 2013 Share Skrevet Mai 21, 2013 dette så bra ut, følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2013 Hadde litt kluss med å finne lange nok bremselanger til kalipperene fremme. Med Wisefab forstillingen, så er de gamle alt for kort. Endte opp med de lengste de hadde på biltema, tror det var til E46 eller E39. Disse måtte jeg snu og montere andre veien for å få de til å passe til overgangen til NTP gjengene. Fikk skrudd de fast i hjulhuset, og lengden ble perfekt! Kommer til å kjøpe de forlengete som Wisefab selger, hvis ikke jeg byttet til ståromspunnet slange fra hovedsylinder og helt til kalipper. Ser noen har det. De kutter de til og setter på niplene selv, men vet ikke hvor de selger det enda. Glemte å ta bilde, men det kommer sikkert. Nå er motor kommet i bilen for siste gang forhåpentlig vis. Fikk montert ALU innsuget, og der ser ut til at jeg ikke trenger å sveise det om for å passe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksdal Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2013 Hva syns dere om disse bakfelgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AdrianK Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Hva syns dere om disse bakfelgene?[ Bilde ] [ Bilde ] ble bra det så kjent ut den e36'en i bakgrunnen! sto hos oss en stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Ser jo bra ut dette Men ser jo ikke hvordan felger det er. Er det noe lurt å bygge om torpedoen da, får vel ikke kjøre drifting konkurranse da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå