Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal senke min e91, men bak er den ganske perfekt i høyde, er det lov og bare senke foran? sette på evt bare coilovers foran, eller bare fjærer elns ?

Er helt ny på dette så må derfor spørre :)

Takker for eventuelle svar :)

Skrevet

Slenger meg på her.

Kjøpte godkjent senkesett (foran og bak) men bruker bare foran.

Kreves det at det skiftes både foran og bak

Skrevet

Jeg tror ikke du får kjøpt fjærer som senker bare framme til 3-serie, men kun hele sett med fire fjærer. Siden du snakker om coilover antar jeg du tenker mer enn 10-15mm senk. På TÜV-papirene står det godkjent kombinasjon på din bil så skal det være godkjent må du sette på fjærer både foran og bak. Til sammenligning står det på f.eks. E61 med nivåregulering hva som må være godkjent avstand mellom skjermbue og senter felg ved montering av senkefjærer framme. Senker man bare framme tukler man med vektfordelinga og det kan få utslag, spesielt på glatt føre.

Jeg hadde en E46 som jeg kjørte 30/25mm fjærer fra Eibach på i sin tid på 18" felg. Synes det ble et veldig fint stuk. Har du originalt understell og senker 30mm framme blir alt bare seende rart ut. Nå kjører jeg også 30mm fjærer fra Eibach framme og justert ned 20 mm bak. Fungerer fin-fint. Kvalitetsfjærer som ikke går noe betydelig på bekostning av komfort.

Skrevet

Du kan senke kun foran på E91, men du må da kjøpe senkesett beregnet for dette for å få riktige TÜV papirer.

Her er et sett som senker 40/0 til 4 syl. diesel, finnes også til alle andre motorvarianter og med flere alternativer på senking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...