Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hadde dynamo bytte på min 520i e39 automat. men nå når jeg kjører og kommer til 3500-4000 RPM så lader den 15-16 volt og automat kassa går over i nød modus. Gul tannhjul lampe med ''i'' inni. Dette er ny dynamo. noen som vet om det er noe regulator som har tatt kvelden eller om det går ann å sette på reimen feil på igjen eller hva som kan gjøre dette ? Veit ikke hvor høyt den eventuelt kan gå men jeg slipper gassen så fort jeg ser den går på 15-16 volt siden det skjer veldig fort. Men er helt stabil på 14 volt helt opp til 3500-4000 RPM

Skrevet
Hadde da dynamoen din en litt sånn ule lyd på tomgang som bare ble værre?

Hylte ganske mye, merket stor forskjell når jeg fikk byttet. Begge fra Mekonomenen, første tror jeg var Valeo nr 2 var Bosch. Begge var byttedynamoer. Har e36 med manuell, og det blinket både her og der. Pærene til hovedlysene røk under prøveturen.

Skrevet

regulatoren som sitter på dynamoen? Byttet til ny dynamo i dag med samme lyd men ser ut til å holde seg på 14v nå.

noen som vet hva det stikket som går inn på dynamoen er? med 2 tynne stikk/kabler. Veit bare at når jeg ta ut stikket så kommer det ikke den lyden men da lader den heller ikke.

Skrevet

Jeg bare nevner det,er du sikker på at profilreima di ikke er skikkelig slitt?

For det som skjer når dynamoen lader er blandt annet at den da går mye tyngere rundt,en om den ikke lader,å da har det lett for og pipe litt,kan også være hvis du har bytta den da du bytta dynamo å du kansje kjøpte en uorginal reim,da er det ikke alltid de "rillene" i reima passer helt 100% å da piper den også veldig lett som f,eks en dynamo som bremser litt pga den lader.har vert borti begge dela mange ganger før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...