Knuiser87 Skrevet Mai 18, 2013 Skrevet Mai 18, 2013 Hei! Har oppstått et irriterende problem med min e36 328i. Når jeg bremser ned, og trykker inn clutchen, faller turtallet ned mot 100 omdreininger eller motoren dør ut. Skjer gjerne i lyskryss/ved parkering/inn mot rundkjøringer osv. Bilen går derimot fint på tomgang når jeg starter den og står stille (ligger på rundt 600 omdreninger), eller om bilen klarer å redde seg selv fra å kveles (går opp igjen fra 100 til 600 omrd.) Kan også nevne at jeg akkurat byttet alle 6 tennplugger (problemer var her før dette, men ble kanskje noe verre etter). Den ene tennpluggen var løs, og det "poffet" i motoren. Denne tennpluggen var også dekket med olje. I tillegg til dette byttet jeg også akkurat luftfilter (åpent, og var åpent før jeg byttet). Noen som vet hva dette skyldes? Tomgangsregulator? Gasspjeld? Luftmengdemåler?
Rollerboy Skrevet Mai 18, 2013 Skrevet Mai 18, 2013 Tipper på vacumlekkasje jeg. Innsugsbelg eller råttne slanger inn på tomgangsreg eller slangene under på innsugbelg.
handsome Skrevet Mai 18, 2013 Skrevet Mai 18, 2013 Tipper på vacumlekkasje jeg. Innsugsbelg eller råttne slanger inn på tomgangsreg eller slangene under på innsugbelg. +1 Spray startgass rundt på slanger, og skjer det noe med gangen er nok slangen ryki! Innsugsbelgen kan være at du må vri å vrenge litt på, mens du sprayer Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Knuiser87 Skrevet Mai 18, 2013 Forfatter Skrevet Mai 18, 2013 Takk for raske svar! Da skal jeg forsøke startgass i morgen og se om det er noen endringer i turtallet. Satser på at det ikke er noe alvorlig i alle fall En kompis av meg nevnte at det kunne være slakt reg.kjede eller feil på kjedestrammer og, kan dette kan gi lignende symptomer?
Knuiser87 Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Skrevet Mai 21, 2013 Da har jeg forsøkt med startgass, både på innsulgsbelg og rundt tomgangsregulatoren, men ingen endring i turtall Virker som det skjer oftere dersom motoren er varm... Andre forslag til hva det kan være? Kan det være slakk i regkjede?
handsome Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Prøvde du å bøye og vrenge på slangene mens du gjorde det? Har opplevd å måtte ta av belgen, før jeg faktisk så at den var sprekt flere plasser! Kan jo også være tomgangsmotor da..
Knuiser87 Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Skrevet Mai 21, 2013 Får prøve å bøye litt mer på slangene mens jeg gjør det, skulle ikke forundre meg om det var noen sprekker der. Har også hatt litt problemer med at luftfilteret faktisk har hoppet av, og at det til tider har vært en stor glipp rett inn på innsuget (uten filter)... håper ikke motoren har sugd inn noe som ikke skulle vært der
stig. Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 høres ut som bilen din drar in falskluft et sted ja,men obs obs,dert er faktisk mange ganger jeg har vert borti at motor ikke reagerer på startgass sånn med tanke på luftlekasjer osv,selvom f,eks innsugspaking eller innsugsbelg bynner å bli dårlig
Knuiser87 Skrevet Mai 27, 2013 Forfatter Skrevet Mai 27, 2013 Nok en gang ser det ut til at forumsmedlemmene har rett Fant en 3-4 cm lang sprekk i innsugsbelget rett før ASC spjeldet. Dette er høyst sannsynlig årsaken til mine tomgangsproblemer. Men da melder et nytt spørsmål seg; Hvordan kan jeg fikse dette på en enkel måte? Er ikke veldig handy av meg, men så for meg at det kanskje går an å lime det? Forslag?
Pesslaad Skrevet Mai 27, 2013 Skrevet Mai 27, 2013 Vaske grundig rent rundt sprekken og bruke tech7 trur jeg funker bra. Men det beste er vell å kjøpe en helt ny innsugsbelg.
handsome Skrevet Mai 27, 2013 Skrevet Mai 27, 2013 Elektrikker teip funker og, en periode Bestill ny uansett! Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Knuiser87 Skrevet Mai 27, 2013 Forfatter Skrevet Mai 27, 2013 Da får jeg prøve en midlertidig fiks, inntil jeg får et nytt et Men på bilen min er det "porta spjeld", har det noe med luftinntaket å gjøre? Luftfilteret (og "røret" til det) har en diameter på 76 mm, tror standard er 70? Må jeg da spesialbestille et innsugsbelg som er tilpasset dette? Litt grønn på dette som dere sikkert skjønner
Knuiser87 Skrevet Mai 27, 2013 Forfatter Skrevet Mai 27, 2013 Slengte forresten på litt vulkaniserende silikon, som vulkaniserer ved romtemperatur. Satser på at det holder en stund, skulle visst tåle temperaturer opptil 310 C. Teip festet seg ikke godt gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå