alpha78 Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Har en BMW E39 1996 model som sliter med lavt oljetrykk ved tomgang. Med engang jeg trykker på gasspedalen forsvinner meldingen, og den kommer heller aldri når jeg kjører. Det skal også nevnes at jeg kun får denne feilmeldingen om det er varmt ute (over 20 grader), , men bilen blir aldri varmere enn den skal. Jeg mistenker tynn olje, da jeg må ha oljeskift om ca 1000km, men er ingen ekspert på dette. Noen som har noen forslag om va det kan være ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Skjer ofte dette her. Hvilken olje kjører du med? kan ofte hjelpe å bytte til litt tykkere olje. Hvis det ikke hjelper (slik som på min 318) så måtte jeg justere opp tomgangen hos BMW ca 150 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Mai 19, 2013 Share Skrevet Mai 19, 2013 Har lignende problem på min 97 e39. Ved varm motor, spesielt etter litt hard kjøring, så kan olje lampen begynne å blinke litt ved tomgangskjøring. Den lyser ikke konstant. Blinker og ved minste trykk på gasspedalen forsvinner lampa. Ettersom jeg har lest på diverse forum så er dette vissnok ikke uvanlig på biler med høy km og ikke noe man trenger å bry seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touring Skrevet Mai 20, 2013 Share Skrevet Mai 20, 2013 Har en BMW E39 1996 model som sliter med lavt oljetrykk ved tomgang. Med engang jeg trykker på gasspedalen forsvinner meldingen, og den kommer heller aldri når jeg kjører. Det skal også nevnes at jeg kun får denne feilmeldingen om det er varmt ute (over 20 grader), , men bilen blir aldri varmere enn den skal. Jeg mistenker tynn olje, da jeg må ha oljeskift om ca 1000km, men er ingen ekspert på dette.Noen som har noen forslag om va det kan være ? Eg var ute for det samme på min e39,skiftet oljetrykksbryter så så forsvant feilmelding. Var ei typisk feil sa dei på verkstaden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå