Gå til innhold

Sorzy's F30 328ix

Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ny bil:) Er du fornøyd med 328i Xdriven og dens kjøreprestasjoner?,den har jo fått mye skryt.

Håper å få tilsvarende bil i neste mnd:)

Jeg er meget fornøyd med bilen så langt, så det er bare å glede seg til du får din :-) Xdrive merker jeg ikke noe til for å være helt ærlig. 0-100 går vel bare 0,2s raskere med xdrive så på tørr asfalt er det liten forskjell. Til vinteren er forskjellen desto større, jeg prøvekjørte xdrive i mars i år og likte det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiør bilder?

Skal ta bilder senere i uken og poste :-)

Når jeg ser på bilder av din bil virker det som om felgene fyller litt mer ut mot skjermen enn mine originale 19". Vet du om det er samme innpress på disse eller har du spacet de ut litt? Eller er den senken du har montert som "lurer" meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De originale 403 M felgene har såvidt jeg har funnet ut 8J x 19 ET 36 foran og 8,5J x 19 ET 47 bak. Jeg plottet inn bakhjulene på http://www.rimsntires.com/specs.jsp (originale til venstre og saevik til høyre) og fikk følgende:

ok1de20b63xt8y7s1ole.png

9j2fftsgjrmr8fix7959.png

Dekkdimensjonen er den samme så det betyr vel at rullebanen på dine dekk stikker 7mm lenger ut (forskjellen i ET), mens felgen stikker 19mm lenger ut (50% av 1" bredere felg som er 12mm + forskjell i ET på 7mm = totalt 19mm)? Jeg er ganske nybegynner her så korriger gjerne evt. feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke gut ;) Einaste måten du kan sjå at felgane mine stikke utom skjermen er ved hjelp av en "water".. Trur det var snakk om 3mm..

Men det kan jo vi finne utav :) Bilde som eg har på side 1 i tråden min er litt missvisane siden den ikke er senket der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Beklager mangel på interiørbilder, har lånt bort kameraet så drøyer et par uker før jeg får tatt flere bilder.

Til nå har jeg bare rast litt rundt og storkost meg i bilen :-) Men føler jeg er klar for litt "oppgraderinger" nå :-) Jeg har jo bestilt M Performance eksos som blir montert om 2 uker og også svart grill. Men har lyst til å senke litt og vurderer også 20" felger og litt bredere dekk. Noen som vet hva som passer? Planen er da å bruke 19" jeg har nå til vinterhjul. Hvor bestiller jeg senk og hvem monterer? Har absolutt ikke planer om å montere andre fjærer selv :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil!

Også spent på fortsettelsen :)

Takk for det! Jeg skulle jo høre på nye eksosen din, men hadde ikke ro i rompa til å vente så jeg bestilte original M Performance eksos. Har time for montering om 2 uker, ser fram til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mye tid på nettet de siste kveldene på å lete etter passende 20" felger og dekk. Tror jeg har funnet fram til noe som kan passe, og vurderer Michelin Pilot Super Sport vs. Vredestein Ultrac Vorti. Har lest mye bra om Ultrac Vorti, spesielt at de støyer mindre som helt klart er en fordel. Det som taler til Michelin sin fordel er at de kan leveres i 245 bredde mens Vredestein kun tilbyr 235 foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis noen skjær i sjøen her når det gjelder senking. En liten detalj jeg overhodet ikke fikk med meg når jeg bestilte er at adaptivt M-chassis i kombinasjon med xDrive ikke er senket 10mm slik tilfellet er for bakhjulstrekk. I tillegg sier visstnok H&R at man ikke kan bruke sportsfjærer (28877 / 28878) på xDrive. Uklart av hvilken grunn, men de jobber visstnok med en løsning. Det er noen som har montert senk på xDrive og ikke opplevd problemer så langt, men uten å vite hvilke evt. problemer dette kan medføre på sikt er det kanskje litt risky?

Usikker på hvordan 20" blir uten å kunne senke... argh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...