Gå til innhold

-92 E34 525i servopumpe, hva skal inn hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ribbet ned en -92 E34 525i touring, manuell for å bruke motor og kasse i en annen bil.

I samme slengen skal jeg bruke servopumpa som står originalt på motoren.

Jeg har nå støtet borti noe som gjør at jeg må klø meg godt i hodet og håper noen kan svare på.

Tur og retur på pumpa tror jeg skal være greit, men rett meg gjerne.

Tur (altså ut fra pumpe til snekke) er den koblinga midt oppå pumpa i bakkant, retur er den største, på venstre side nesten parallelt med tur, men så er det ei kobling til. Denne har mindre diameter enn begge de to andre og sitter på venstre side, foran den jeg mener er retur.

Hva er denne til og kan den plugges? Jeg har en banjo som passer med gjengene så er ganske sikker på at den sto der i utgangspunktet.

Har ikke noe bilde for hånden og finner egentlig ikke noe på google heller, men håper noen skjønner hva jeg mener likevel.

Skrevet

Sånn ser pumpa mi ut.

m50servopumpe.jpg

Den fremste koblinga der jeg ikke vet hva er til. Den har minst diameter av alle tre og veldig små hull i bolten gjennom banjoen.

Skrevet

Ekspansjons? Skal den i koppen eller? `

Hvordan skal "skjemaet" da se ut ettersom jeg har to koblinger på snekke, to på tank og tre på pumpe?

Hvor sikker er du på dette? Skal få presset slanger skjønner du så er greit å treffe blink med en gang. :)

Skrevet

Hvis jeg ikke tar feil, så er den pumpa du har med 3 tilkoblinger på til biler med nivåregulering.

Skrevet

Den miste banjoen er til nivåregulering av bakdemperne ;) Det er en tandempumpe til styring og demperene.

Du bør ikke blende av denne fordi det blir for høyt trykk og du kan ødelegge pumpa. Det beste er å kjøre den i loop/sirkulasjon.

Skrevet

Aha, der kom det svaret jeg var ute etter. Kan kanskje lage en t-skjøt på returen fra tank til pumpe da eller evt lage en ekstra inngang i tanken.

Alternativet blir selvsagt å bytte til pumpe uten den ekstra koblingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...